اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شوشتر تأکید کرد

تشدید مبارزه با سگ‌های ولگرد در شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شوشتر بر تشدید مبارزه با سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان شوشتر تأکید کرد و گفت: شهرداری‌ها در این باره اقدام کنند.

تشدید مبارزه با سگ‌های ولگرد در شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، جواد شریعتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوشتر اظهار داشت: تعداد سگ‌های ولگرد موجود در سطح شهر شوشتر بسیار زیاد شده است و گاهی نیز این سگ‌ها به صورت گله‌ای در شهر تردد می‌کنند.

وی افزود: وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان شوشتر خود عامل بیماری خواهد بود و به این دلیل باید کوشید تا در اسرع وقت در این باره تصمیمی جدید اتخاذ شود.

وی تأکید کرد: مقایسه هزینه‌ها درباره مرگ یک نفر بر اثر بیماری هاری با کشتار سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان شوشتر اصلا قابل مقایسه نیست و مسئولان امر در این باره هوشیار باشند.

شریعتی با اشاره به اینکه یک سال است که چنین مصوبه‌ای در شورای سلامت تکرار می‌شود، افزود: بیش از یک سال است که شهرداری و نهادهای مرتبط برای انجام این وظیفه ذاتی بهانه‌های گوناگونی ارائه می‌کنند ولی باید دانست که سلامت مردم بر همه این مسائل اولویت دارد.

رئیس شبکه بهداشت شوشتر خاطر نشان کرد: سگ‌های موجود در سطح شهرستان شوشتر کشتار شوند و یا در صورت دارا بودن صاحب باید واکسینه شده و دارای قلاده شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد سگ‌های ولگرد سطح شهر شوشتر بسیار زیاد شده است، خاطر نشان کرد: در همه مراجع علم پزشکی به صراحت عنوان شده است که به محض بروز بیماری هاری مرگ برای بیمار قطعی است و هیچ اقدامی برای مقابله با مرگ وی نمی‌توان کرد و به این دلیل باید در راستای رفع این مشکل گام‌های اساسی برداشت.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول