اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هوای اردبیل تا 11 درجه خنک شد

بارش بهاری هوای گرم خرداد را خنک کرد

خبرگزاری فارس: با بارش‌های آغاز شده در اکثر نقاط استان اردبیل در واپسین روزهای فصل بهار از گرمای هوا کاسته و اهالی این استان هوای خنکی را تجربه کردند.

بارش بهاری هوای گرم خرداد را خنک کرد

مدیر مرکز تحقیقات هواشناسی استان اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بارشی که از شب گذشته در اغلب شهرهای استان اردبیل شروع شده همچنان ادامه دارد به طوری که در 10 ساعت گذشته بیش از 28 میلی‌متر در گرمی و 19 میلی‌متر در بیله‌سوار بارش باران اتفاق افتاده است.

علی دولتی‌مهر با یادآوری این‌که در مرکز استان نیز بیش از چهار میلی‌متر بارش باران اتفاق افتاده است، تصریح کرد: کمترین میزان بارش در شهر نیر با 2.7 دهم میلی‌متر اتفاق افتاده است.

وی از تداوم بارش‌ها تا آخر وقت امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز بارش‌های قابل ملاحظه‌ای را در شهر اردبیل و شهرهای شمالی این استان شاهد می‌باشیم که براساس اخطاریه‌هایی که دیروز صادر کردیم احتمال آب‌ گرفتگی معابر و سیلاب در برخی از رودها و انهار وجود دارد.

دولتی‌مهر اضافه کرد: از فردا این سیستم بارش‌زا به تدریج از منطقه خارج شده ولی همچنان هوای خنک تا پایان هفته در استان حاکم می‌باشد.

این مسئول ادامه داد: از آغازین روزهای فصل تابستان روند افزایشی دما را به تدریج شاهد بوده و بر گرما افزوده می‌شود.

وی دمای فعلی اردبیل را 11 درجه اعلام کرد و گفت: این میزان دما نسبت به دو روز گذشته بیش از 20 درجه تعدیل شده است.

مدیر مرکز تحقیقات هواشناسی استان اردبیل از احتمال ریزش برف در مناطق کوهستانی به ویژه ارتفاعات سبلان خبر داد و بیان کرد: هر چند ایستگاهی در این محدوده نداریم اما پیش‌بینی کردیم بارش برف در ارتفاعات سبلان اتفاق بیفتد به همین خاطر از کوهنوردان خواسته‌ایم از صعود به ارتفاعات بیش از 400 متر جداً خودداری کنند.

دولتی‌مهر در ادامه افزود: بارش باران در شهر اردبیل همچنان ادامه دارد و عصر امروز بر شدت آن افزوده می‌شود به طوری که به شهرداری و دیگر دستگاه‌های متولی هشدار دادیم که از آب گرفتگی معابر و به راه افتادن سیلاب در سطح شهر با پیش‌بینی و تمهید مقدمات جلوگیری کنند.

با خنک شدن هوا در شهر اردبیل گردشگران تابستانی که آرام آرام در شهر اردبیل و سرعین حاضر شدند به استفاده از لباس گرم روی آوردند و برخی از آنها نیز با جمع کردن چادرهای خود رهسپار مناطق گرم‌تری شدند.

هوای گرم بهار در 40 روز گذشته اهالی اردبیل را که عادت به هوای خنک و سرد دارند، کلافه کرده بود به طوری که میزان گرما در دو ماه فصل بهار به طور متوسط 26 تا 30 درجه بوده است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول