اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور انجام می‌گیرد

اجرای طرح پیمایش سلامت دهان و دندان در تمامی گروه‌های سنی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت و درمان گفت: طرح پیمایش سلامت دهان و دندان برای نخستین بار در همه استان‌ها و در تمامی گروه‌های سنی اجرا می‌شود.

اجرای طرح پیمایش سلامت دهان و دندان در تمامی گروه‌های سنی

محمدحسین خوشنویسان در حاشیه برگزاری ششمین کارگاه کالیبراسیون پیمایش کشوری سلامت دهان و دندان به خبرنگار فارس در سنندج گفت: برای اجرای این طرح باید هشت کارگاه در کل کشور برگزار شود.

وی بیان داشت: به منظور یکسان‌سازی معاینات و تشخیص بیماری‌ها توسط دندانپزشکان و براساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی به صورت یکسان و یکنواخت در کل کشور این کارگاه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: در این کارگاه‌ها همسان‌سازی معاینات را به صورت علمی آنالیز می‌کنیم و افرادی که موفق به کسب بیش از 80 درصد استانداردها شوند در پیمایش شرکت خواهند کرد.

خوشنویسان خاطرنشان کرد: اطلاعات به دست آمده از این طرح پیمایشی برای برنامه‌ریزی و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان به کار برده می‌شود.

وی عنوان کرد: از آنجا که اطلاعات مطلوبی از وضعیت سلامت دهان و دندان گروه‌های مختلف سنی در کشور در دسترس نبود، این پیمایش برای تعیین وضعیت سلامت دهان و دندان تمام رده‌های سنی اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: طرح پیمایش سراسری وضعیت سلامت دهان و دندان برای نخستین بار در تمام استان‌های کشور و در تمامی گروه‌های سنی اجرا می‌شود.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: ارتقای سلامت دهان و دندان و جلوگیری از بروز بیماری دهان و دندان از جمله اهداف این طرح است.

خوشنویسان با اشاره به تعیین نمونه یک‌هزار و 500 نفری از هر استان کشور، اظهار داشت: این جمعیت نمونه تعیین شده به پنج گروه سنی بر اساس معیارهای سازمان بهداشت جهانی تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح وضعیت دهان و دندان افراد در شرایط سنی مختلف مشخص شده و می‌توان با دیگر کشورها مقایسه کرد.

وی 12 ساله‌ها را گروه شاخص بین‌المللی و عدالت در سلامت در ایران خواند و افزود: گروه 12 ساله‌ها به عنوان یکی از گروه‌های عدالت در سلامت در ایران قبول شده که باید سالانه اطلاعات مربوط به آنها جمع‌آوری شود.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر به طور منظم و هر سال در کشور گروه شش ساله‌ها قبل از ورود به مدرسه معاینه می‌شوند.

خوشنویسان ادامه داد: معاینه گروه 12 ساله‌ها هم از امسال با اجرای این پیمایش شروع می‌شود و بعد ادامه می‌یابد.

وی در پایان اعلام کرد: حداقل در هر استان شش تیم معاینه‌گر امورات مربوط به طرح ملی پیمایش را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول