اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام پناهیان:

اسلام غیر انقلابی مهلک‌ترین ضربه به جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسلام منهای روحیه انقلابی مهلک‌ترین ضربه به جامعه اسلامی و راه نفوذ استکبار است.

اسلام غیر انقلابی مهلک‌ترین ضربه به جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در نشست همایش اندیشه‌های آسمانی خطاب به هنرمندان برگزیده کانون‌های مساجد کشور، اظهار کرد: امام راحل به همه مسائل به دید انقلابی نگاه می‌کردند و مساجد را پایگاه تربیت سربازان در نبرد حق علیه باطل و مبارزه با استکبار می‌دانستند.

وی افزود: هنرمندان احیاگران و آبادگران معنوی مسجد هستند و در این رسالت خطیر باید هنرمندان کانون‌های مساجد به غنای محتوایی، تاثیرگذاری شگرف و اطلاعات مستند و صحیح توجه ویژه داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کم‌کاری تبلیغات اسلامی و دینی در فضای سایبر و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، گفت: جهان اسلام اصلی بین‌المللی است و مسلمان منتظر باید با درک صحیح مظلوم و ظالم، استعمار و مستعمر و استکبار و مستکبر درد مسلمان فرای مرزها را در غزه، فلسطین، میانمار، بحرین و دیگر کشورهای مسلمان مظلوم حس کند.

وی در این راستا افزود: در عصر حاضر که غرب برای رسیدن به اهداف اسلام‌ستیزی خود با تکیه بر هزینه‌های هنگفت و طراحی صدها شبکه ضد اخلاقی از هیچ کاری در این راستا دریغ نمی‌کند چرا مبلّغین اسلامی و جهان اسلام در پاسخ به این حرکات پوچ و ضد انسانی محکم بر نمی‌خیزند تا ندای عاشورا را فرای مرزها سر دهند.

پناهیان با ابراز نارضایتی از عدم حضور بچه‌های مسجدی در عرصه هنر و سینما اظهار داشت: حمایت از اسلام و جامعه دینی چه منافاتی با هنر و سینما دارد که بچه‌های مسجد در این عرصه حضور ندارند؟

وی تصریح کرد: مستندسازی دینی با محوریت اشاعه فرهنگ اسلامی از راهبردی‌ترین اقدامات در جهت حمایت از اسلام و شناساندن جایگاه واقعی آن در دنیاست.

این استاد حوزه و دانشگاه در زمینه برنامه‌های استکبار برای مخدوش ساختن چهره مسلمان گفت: الله ‌کبر ندایی بود که از مسجد شکل گرفت و در هشت سال دفاع مقدس در دل شهدا رسوخ کرد و با همین الله‌اکبر گسترده‌ترین و مردمی‌ترین نظام حاکمیتی به وجود آمد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام با پی‌ریزی گروه طالبان و انتشار فعالیت آنها مبنی بر سر دادن ندای الله‌اکبر و کشتار وحشیانه انسان‌های بی‌گناه، این ندای الهی را که نمادی است از آزادی و نجات بشر به نماد هراس انسان‌ها از تروریست مبدل کردند.

وی با تاکید بر اشاعه دین سکولار خطاب به هنرمندان کانون‌های مساجد گفت: دین سکولار یعنی همان معنویت و اسلام غیر انقلابی که در قاموس اسلام به مسجد ضرار نسبت داده می‌شود.

پناهیان افزود: دین سکولار در جهت تضعیف روحیه انقلابی برای رسیدن به اهداف اسلام‌ستیزی و مسجد با عنوان پایگاه دینی مسلمانان مکلف به انتشار و تبلیغات صحیح دینی به جهان است.

وی بنابر فرمایشات امام راحل هنر را دمیدن روح تعهد در انسان، نجات مستضعفین و زمینه‌سازی برای ظهور امام مهدی (عج) دانست و پر رونق شدن مساجد برای رساندن پیام مسجد به جهان، جذب دیگران و تربیت بچه‌های مسجد را امری ضروری دانست.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول