اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد سازمان غذا و دارو عنوان کرد

تاثیر 90 درصدی مدیران شرکت‌های موفق در ارتقاء کیفیت محصولات غذایی

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد سازمان غذا و دارو گفت: 90 درصد مدیران شرکت‌های موفق ایرانی در ارتقاء کیفیت محصولات غذایی مشارکت دارند.

تاثیر 90 درصدی مدیران شرکت‌های موفق در ارتقاء کیفیت محصولات غذایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهندس حسن کاکویی بعد از ظهر امروز در کارگاه دو روزه کنترل کیفیت آماری که در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: دیدگاه و رویکرد مدیران عامل به مقوله کیفیت به هشت دسته طبقه‌بندی می‌شود.

وی اضافه کرد: به جرأت می‌توان گفت که بیش از 80 تا 90 درصد شرکت‌های موفق در تمام زمینه‌ها از جمله مواد غذایی رویکرد مدیران آنها به مقوله کیفیت جزو گروه‌های هفتم تا هشتم است.

وی تصریح کرد: مطلب مذکور به این معنی است که مدیران عامل شرکت‌های موفق ضمن حمایت کامل از کیفیت در ارتقای کیفیت محصولات تولیدی شرکت‌های خود نیز مشارکت دارند.

وی به تاثیرات آشنایی مسئولان فنی کارخانجات با ابزارهای کنترل کیفیت آماری اشاره کرد و افزود: آشنایی و کسب اطلاعات مسئولان فنی از ابزارهای کنترل کیفیت آماری موجب پیشگیری و کاهش ضایعات تولید، افزایش بهره‌وری و کاهش خطاهای انسانی می‌شود.

این کارشناس ارشد سازمان غذا و دارو ادامه داد: بدون شک مسئولان فنی که به توانمندی خود اطمینان دارند و همواره به دنبال به‌روز کردن اطلاعات علمی خود هستند، جایگاه و موقعیت مناسب‌تری را هم به دست می‌آورند.

کاکویی یکی از اشکالات اساسی تولیدکنندگان محصولات غذایی در کشور را عدم توجه به نیازهای مشتریان خواند و عنوان کرد: متاسفانه تولیدکنندگان کشور در تولید محصولات بیشتر به علاقه و نظر خود توجه می‌کنند.

به گفته وی، بدون شک تولیدکننده‌ای در بازار موفق‌تر خواهد بود که علاوه بر نیازهای تسریعی به نیازهای تلویحی مشتریان نیز توجه داشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با بیان اینکه این کارگاه به منظور ارتقای سطح نگرش و دانش و مهارت کارشناسان در زمینه کنترل کیفیت مواد غذایی برگزار شده است، اظهار کرد: برای شرکت‌کنندگان در این کارگاه امتیاز آموزشی لحاظ خواهد شد.

محمد تمیمی تصریح کرد: این کارگاه ویژه کارشناسان مسئولین فنی کارخانجات فنی سطح استان، کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی از قبیل فاکتورهای موثر بر کیفیت، نظریه و مبانی کیفیت، مشکلات مربوط به کیفیت، دامنه کنترل کیفیت مواد غذایی و ابزارهای کنترل کیفیت آماری در این کارگاه آموزش داده می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: روز دوم این کارگاه هم به موضوعاتی هم چون اصول PRPS، اصول و روش‌های نمونه‌برداری، مباحث آماری، تعیین حجم نمونه و نمونه‌برداری گروه‌های مختلف مواد غذایی اختصاص دارد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول