اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه نبوی قزوین خبر داد

بهره‌برداری از دبیرخانه شهید چگینی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه نبوی استان قزوین از افتتاح دبیرخانه دائمی شهید قدرت‌الله چگینی در آینده نزدیک با هدف تولید آثار جدید از شهدا در استان قزوین خبر داد.

بهره‌برداری از دبیرخانه شهید چگینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه در بزرگداشت سی ‌و یکمین سالگرد شهادت معلم شهید قدرت‌الله چگینی که در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد واقع در میدان میرعماد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دبیرخانه دائمی شهید چگینی با افرادی که از این شهید بزرگوار خاطرات دارند، ارتباط مستقیم و غیر مستقیم برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی شهید چگینی به صورت ارتباط مستقیم با شاگردان شهید چگینی در مدارس و غیر مستقیم با افرادی که در خانه، حسینیه و مساجد با این شهید بزرگوار خاطره‌ای دارند ارتباط برقرار می‌کند تا بتواند آثار و خاطرات جدیدی از این شهید بزرگوار را جمع‌آوری کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان قزوین در طول تاریخ آثار ماندگاری از شهادت و شهید داشته و دارد، ابراز کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس، این استان شهیدان بزرگی مانند شهید حسن‌پور، شهید سرلشگر خلبان بابایی و شهید رجایی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

روزبه خاطرنشان کرد: شهیدان بزرگی همچون شهید معلم قدرت‌الله چگینی و شهید محمدعلی رجایی در استان قزوین بسیار در عرصه تعلیم و تربیت موفق بودند که باید زندگی آنان برای همه اقشار مختلف جامعه به ویژه معلمان الگو باشد.

مدیرعامل مؤسسه نبوی استان قزوین با بیان اینکه بزرگداشت شهید معلم قدرت‌الله چگینی از اقدامات بسیار مؤثر برای ترویج شهادت در بین مردم است، اذعان کرد: باید اقدامات بسیار مؤثرتری در این راستا صورت گیرد تا فرهنگ شهادت در بین جوانان نهادینه شود.

ساخت فیلم شهدا در ترویج فرهنگ شهادت نقش بسزایی دارد

وی با اشاره به اینکه ساخت فیلم شهید سرلشگر بابایی از اقدامات مؤثر در ترویج فرهنگ شهادت بوده است، اذعان کرد: بعد از پخش این فیلم مسافران بسیاری که به استان قزوین سفر می‌کردند از مردم این استان مزار این شهید بزرگوار را می‌پرسند.

مدیرعامل مؤسسه نبوی استان قزوین ادامه داد: ساخت این فیلم‌ها تأثیرات بسیار خوبی در ترویج فرهنگ شهادت در بین مردم دارد که این کارها باید بیشتر انجام شود تا بتوانیم در نهادینه کردن این فرهنگ موفق باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید فیلم و کتاب‌های بسیاری در مورد شهیدان از جمله شهید چگینی نوشته شود، یادآور شد: باید همه مسئولان مربوطه برای انجام دادن این اقدام همت و تلاش مضاعفی کنند.

روزبه با اشاره به اینکه امروز خوشبختانه در انقلاب اسلامی ایران زمینه‌های بسیار خوبی برای نهادینه کردن دین اسلام در جامعه است، ابراز کرد: باید از فرصت‌های این نظام به صورت بهینه استفاده کرد تا این دین در جامعه ترویج داده شود.

مدیرعامل مؤسسه نبوی استان قزوین با بیان اینکه مساجد، مجتمع‌های فرهنگی و تشکل‌های فرهنگی بسیار مطلوبی در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در این مکان‌ها محافل مختلف مذهبی مطلوبی برگزار کنیم تا جوانان به مراکز مذهبی و دینی جذب شوند.

جوانان از سیره زندگی شهیدان درس بگیرند

این شاگرد شهید چگینی بیان کرد: جوانان باید از سیره عملی و زندگی شهیدان درس و عبرت بگیرند تا بتوانند در زندگیشان موفق شوند و در برابر مشکلات با الگو گرفتن از آنان بتوانند آنها را به خوبی برطرف کنند.

وی با اشاره به شهید قدرت‌الله چگینی که با بدو ورود به مسجد، جوانان بسیاری دور او حلقه می‌زدند تا از بیانات این شهید بزرگوار استفاده کنند، ابراز کرد: اکنون نیز باید افرادی مانند این شهید را پرورش داد تا بتوانیم جوانان بسیاری را جذب دین کنیم.

مدیرعامل مؤسسه نبوی استان قزوین یاد و خاطره شهیدان چگینی، رجایی و همرزمانشان را گرامی داشت و گفت: امیدواریم در راستای حفظ یاد و خاطره آنان اقدامات مؤثرتری انجام شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول