اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

14 شهریور صورت می‌گیرد

برگزاری انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی گفت: ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هم‌زمان در سراسر کشور در 14 شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

برگزاری انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا قاسمی صبح امروز در نشست ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان که در سالن اجتماعات اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی یک سازمان غیر دولتی و متکی به مهندسان هر استان در کشور است که با انتخابات هر دوره شکل می‌گیرد و دارای مجمع عمومی، هیئت مدیره و رئیس است.

وی در ادامه با اشاره به رسالت مهم سازمان نظام مهندسی مبنی بر کمک به ترویج اصول صحیح مهندسی و معماری و همکاری با وزارت راه و شهرسازی در زمینه تدوین، اجرا و کنترل مقررات ملی ساختمان و استانداردها و معیارها است، خاطرنشان کرد: برنامه‌‌ریزی به منظور رشد و اعتلای حرفه‌های مهندسی ساختمان و مشاغل مرتبط با آن، ارتقای دانش فنی و کیفیت کار شاغلان در بخش‌های ساختمان و شهرسازی از طریق ایجاد پایگاه‌های علمی، فنی،‌ آموزش و انتشارات و ‌دفاع از حقوق اجتماعی و حیثیت حرفه‌ای اعضا و تشویق و حمایت از فعالیت‌های با ارزش از وظایف سازمان نظام مهندسی است.

قاسمی با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات، ادامه داد: انتخابات اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور هر سه سال یک بار برگزار می‌شود و حکم اعضای هیئت مدیره پس از انتخاب، توسط مقام عالی وزارت راه و شهرسازی صادر می‌شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی طبق قانون، مسئولیت هدایت و برنامه‌ریزی و نظارت بر حُسن انجام خدمات مهندسی، کمک به ارتقای کیفیت ساخت و ساز،‌ ترویج اصول مهندسی و رعایت مقررات ملی ساختمان را برعهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات نظام مهندسی جهت‌گیری و سمت و سوی ساخت و ساز خراسان‌رضوی را برای سه سال آینده تعیین می‌کند، اظهار کرد: انتخاب اعضای هیئت مدیره کارآمد برای یک سازمان در واقع مسئولیتی است که برعهده تک‌تک مهندسان هر استان قرار گرفته است و مهندسان این استان باید با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری در شکل‌گیری سازمان نظام مهندسی موفق در خراسان‌رضوی تلاش کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی افزود: تعداد کاندیداهای انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی در کل کشور بالغ بر 4 هزار نفر است که از این تعداد 142 نفر در خراسان‌رضوی هستند.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول