اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج اصناف مازندران:

بسیج اصناف در 172 اتحادیه صنفی مازندران تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج اصناف مازندران با بیان اینکه مازندران 628 اتحادیه صنفی فعال وجود دارد، گفت: هدف اصلی بسیج اصناف ایجاد پایگاه‌های بسیج اصناف در اتحادیه‌ها است که تاکنون در 172 اتحادیه پایگاه بسیج را تشکیل دادیم.

بسیج اصناف در 172 اتحادیه صنفی مازندران تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کنفرانس خبری به‌مناسبت بزرگداشت روز بسیج اصناف مصادف با شهادت حاج مهدی عراقی در مازندران برگزار شد. 

ولی‌الله امیری رئیس بسیج اصناف استان مازندران ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری بیان داشت: بسیج اصناف از سال 88 در مازندران کار خود را در 17 شهرستان شروع کرده که شهرستان عباس‌آباد و میاندرود فاقد بسیج اصناف است.

وی با بیان اینکه مازندران 628 اتحادیه صنفی فعال وجود دارد، افزود: هدف اصلی بسیج اصناف ایجاد پایگاه‌های بسیج اصناف در اتحادیه‌ها است که تاکنون در 172 اتحادیه پایگاه بسیج را تشکیل دادیم.

امیری تصریح کرد: رویکرد بسیج اصناف رویکردی فرهنگی است و مهم‌ترین برنامه‌های بسیج اصناف ایجاد بازار اسلامی، ایجاد معامله‌های اسلامی و تقویت بازار اسلامی در جامعه است.

رئیس بسیج اصناف مازندران به نقش مهم بازاریان در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: جامعه اصناف حضور پررنگ و پشتیبانی‌های موثری در کنار سیاسیون و انقلابیون در پیروزی انقلاب و زمان دفاع مقدس داشتند و در تاریخ اسلام نیز ائمه معصومین نیز بازاری بودند.

وی به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی در بسیج اصناف اشاره کرد و گفت: وظیفه و ماموریت این بانک اطلاعاتی شناسایی ایثارگران در سطح استان است که در سطح فرهنگی یک ماموریت برجسته است.

امیری با بیان اینکه در حوزه آموزشی و تربیتی مهم‌ترین برنامه بسیج اصناف نظام تربیتی شجره طیبه صالحین است، تاکید کرد: نسل جوان در بازار مشغول به کار هستند که باید با فقه و احکام تجارت آشنا شوند و این آموزش‌ در تقویت بازار اسلامی به ما کمک می‌کند و این کلاس‌ها در سطح استان برگزار می‌شود که 4 هزار و 333 نفر تحت آموزش فقه قرار گرفتند. 

رئیس بسیج اصناف مازندران اضافه کرد: بسیج اصناف در حوادث غیرمترقبه و جمع‌آوری کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان در تمام شهرستان فعال هستند و کمک‌های اصناف را در سطح اتحادیه‌ها جمع‌آوری می‌کنند.

وی به برنامه‌های دیگر بسیج اصناف اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار اعزام بازاریان به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور، شرکت در مراسم سه خرداد و راهپیمایی و کوهپیمایی گروهی و اردوهای فرهنگی در جامعه اصناف پیش‌بینی شده که در مجامع صنفی قابل عملیاتی است.

امیری تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی که نقش بازاریان در آن برجسته است و باید از خرید کالاهای خارجی جلوگیری کنند و این حرکتی رو به جلو است.

رئیس بسیج اصناف استان مازندران در پایان اذعان داشت: مازندران 537 تن شهید در جامعه اصناف دارد که شهید شاخص امسال اصناف استان شهید محمود خوش‌رفتار است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول