اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خبر داد

راه‌اندازی سامانه دریافت تصاویر هواشناسی

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در سال 91 سامانه دریافت تصاویر هواشناسی در مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی کرمانشاه نصب و راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی سامانه دریافت تصاویر هواشناسی

مجتبی میلادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: تاسیس، تکمیل و نگهداری شبکه ایستگاه‌های مختلف هواشناسی در سطح استان از اهداف اساسی اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه است.

میلادی تصریح کرد: جمع‌بندی همه اطلاعات استانی‌، کنترل کیفی و مخابره به سازمان هواشناسی کشور در راستای پخش منطقه‌ای و در نهایت جهانی به منظور پیش‌بینی شرایط جوی به‌خصوص وضعیت مخاطره‌آمیز جوی و صدور اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌ها نیز از وظایف هواشناسی استان است.

وی افزود: تحقیق و شناخت اتمسفر و پدیده‌های جوی، تنظیم و تجزیه و تحلیل آمارها و اطلاعات هواشناسی به برنامه‌ریزی‌، پیشرفت‌ و افزایش بازدهی در فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، امور آبیاری‌، مخازن آب‌های زیرزمینی و سطحی، سد‌سازی و شهرسازی، تامین انرژی، سلامت و بهبود ارتباطات هوایی، دریایی و زمینی موثر است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مطالعات زیست‌محیطی و آلودگی هوا، تعدیل مصنوعی آب و هوا، کمک به طراحی‌، ساخت و راهبری کارهای عمرانی‌، توسعه‌ اقتصادی‌، علمی‌، نظامی و صنعتی به هواشناسی کاربردی و علوم جوی مربوط می‌شود‌.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه در دولت نهم و دهم‌، تصریح کرد: در سال 91‌، 2 ایستگاه خودکار هواشناسی در شهرستان‌های هرسین و تازه‌آباد با اعتبار هزار و 100 میلیون ریال نصب و راه‌اندازی شد.

میلادی گفت: در سال‌جاری مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی کرمانشاه موفق به نصب و راه‌اندازی مرکز سامانه دریافت تصاویر umetsat با اعتبار 600 میلیون ریال شد.

وی ادامه داد: در هفته دولت نیز ایستگاه جامع هواشناسی فرودگاهی نوع دوم در فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه با اعتبار 9 هزار و 500 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیر‌کل هواشناسی استان کرمانشاه‌، نصب و راه‌اندازی سایت رادار هواشناسی دالاهو در 87، نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های خودکار هواشناسی در ازگله، ماهیدشت، حمیل، کوزران، گواور، سومار، قصرشیرین، گهواره، سرارود و کرند‌غرب، احداث 3 ایستگاه هواشناسی در مناطق محروم هلشی، کیونان سنقر و سایت رادار دالاهو، راه‌اندازی 4 ایستگاه خودکار هواشناسی جاده‌ای در سال 88 و 89، نصب و راه‌اندازی 10 ایستگاه تشعشع‌سنج دیجیتال در شهرستان‌های استان در سال 88 و 89‌، راه‌اندازی 8 ایستگاه باران‌ نگار دیتالاگر و راه‌اندازی دستگاه هوانما و 2 وب کیوسک در فرودگاه کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی‌، ترمینال شهید کاویانی، استانداری کرمانشاه و دانشگاه رازی در سال‌های 87،88 و 89 از طرح‌های شاخص انجام شده در دولت نهم و دهم است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول