اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان:

را‌ه‌اندازی کشتارگاه ریگان باید تسریع یابد

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: ساختمان کشتارگاه ریگان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما به علت عدم انتقال خط آب و برق این طرح رها شده است که راه‌اندازی این کشتارگاه باید تسریع یابد.

را‌ه‌اندازی کشتارگاه ریگان باید تسریع یابد

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: شهرستان ریگان با دارا بودن بیش از 250 هزار رأس دام سبک، 11 هزار رأس گاو و بیش از 2 هزار و 500 نفر شتر یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های شرق استان کرمان در بخش دامپروری است.

وی بیان داشت: همچنین موقعیت استراتژیک شهرستان ریگان اهمیت این منطقه در زمینه دامپروری را برجسته‌تر می‌کند.

جعفری افزود: تاکنون کشتارگاه دام در این شهرستان راه‌اندازی نشده و وجود کشتارگاه برای تضمین و تأمین گوشت بهداشتی مورد نیاز همشهریان ضروری است.

وی عنوان کرد: بسیاری از بیماری‌های دامی و قابل انتقال بین انسان و دام از قبیل کیست هیداتید، سیستی سرکوس‌ها، فاسیولوز، سل، سارکوسیستوز و بیماری‌های تب‌دار و عفونی دام و لاشه‌های مبتلا به زردی در کشتارگاه‌ها و توسط بازرسی بهداشتی کشف می‌شود و همچنین ناظران شرعی در مورد ذبح اسلامی دام نظارت می‌کنند.

جعفری تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم که در زمینه تکمیل ساختمان کشتارگاه همکاری لازم را انجام دهند.

وی بیان داشت: در حال حاضر ساختمان کشتارگاه ریگان با مساحت 65 متر مربع 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به علت عدم انتقال خط آب و برق این طرح رها شده است.

جعفری ابراز داشت: با توجه به جمعیت بالای دام و بالا بودن میزان تقاضای همشهریان برای مصرف این فرآورده به صورت بهداشتی و موقعیت مهم شهرستان و تهدید مربوط به ورود دام غیر مجاز به شهرستان راه‌اندازی این طرح باید در اسرع وقت انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر ذبح دام به صورت سنتی و در منازل مسکونی مردم انجام می‌شود که این امر از نظر بهداشتی و زیست‌محیطی تهدیدی جدی برای همشهریان تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول