اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه:

اجازه اخلال به سودجویان در سیستم دارو و درمان کهگیلویه ندهیم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: نباید اجازه دهیم برخی افراد سودجو و منفعت‌طلب ‌در سیستم دارو و درمان مردم کهگیلویه و شهر دهدشت اخلال ایجاد کنند.

اجازه اخلال به سودجویان در سیستم دارو و درمان کهگیلویه ندهیم

سید باقر افشین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با بیان اینکه نظارت بر فروشندگان کالاهای پزشکی و داروخانه‌ها بر عهده سیستم بهداشتی است، اذعان داشت: همین امر باعث شده تخلفاتی را که این واحدها مرتکب می‌شوند مورد بررسی قرار نگیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه عنوان کرد: در موارد زیادی دیده شده به جهت ضعفی که سیستم بهداشتی بر روند کار داروخانه‌ها و کالاهای پزشکی از خود نشان داده‌اند باعث ایجاد مافیای قدرتمندی شده که ضربات سنگینی را از جهت مالی به مردم و بیماران وارد کرده است.

افشین با انتقاد شدید از این شیوه نظارت بر داروخانه‌ها و کالاهای پزشکی ابراز داشت: همین عامل باعث شده شبکه‌هایی بین پزشکان، بعضی پرسنل بیمارستان و فروشندگان کالاهای پزشکی و داروخانه‌ها به وجود آید و هیچ کس هم نتواند با آن‌ها برخورد کند چرا که هیچ چاقویی نمی‌تواند دسته خود را ببرد.

این مقام مسئول در اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه، چشم‌پوشی از این تخلفات محرز را گناهی نابخشودنی دانست و افزود: این مسئله سال‌های سال است که دامنگیر سیستم بهداشتی کهگیلویه است و امیدواریم مدیریت جدید شبکه بتوانند به این مسئله فیصله دهند و با این کار گامی بزرگ در جهت اجرای عدالت در این بخش بردارند.

افشین گفت: با تحقیقات گسترده‌ای که اداره صنعت و معدن کهگیلویه به عمل آورد به زوایای کار این شبکه در امر سلامت پی برده‌ایم و با تکمیل پرونده متخلفان سعی خواهیم کرد برخورد قانونی را با عوامل ایجادکننده این امر داشته باشیم.

وی افزود: نوع تخلفات بدین گونه است که با زد و بندی که بین بعضی پزشکان معالج، سیستم مالی بیمارستان و فروشندگان کالاهای پزشکی و داروخانه به وجود آمده بود، بیماران را مجبور به خرید از داروخانه و کالای پزشکی خاص می‌کنند و در این بین بیماران بدون اینکه از کیفیت محصول و نوع آن با خبر باشند باید فقط پول پرداخت کنند و آن‌ها نیز برنامه‌های خود را اجرا می‌کردند.

وی در پایان با تاکید بر این امر که عدم برخورد مسئولان مربوطه در سال‌های گذشته و سرپوش گذاشتن بر جرائم این متخلفین باعث شده در تخلف جری‌تر شوند، ابراز داشت: امیدواریم که مدیریت شبکه بهداشت کهگیلویه جلوی مانور دادن این متخلفین را به صورت جدی بگیرد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول