اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه میناب

دهمین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام عباسی برگزار شد

خبرگزاری فارس: دهمین سالگرد درگذشت حجت‌‌الاسلام عباس عباسی از یاران مقام معظم در زمان تبعید از سوی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه میناب برگزار شد.

دهمین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام عباسی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز هرمزگان، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه میناب، در این آیین که در مسجد جامع امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، از مرحوم عباسی به عنوان عالمی وارسته و بصیر یاد کرد و افزود: عباسی تمام عمر خود را در راه پشتیبانی از امام (ره)، ولایت و خدمت به مردم صرف کرد.

حجت‌الاسلام علی عبداللهی با بیان برخی مسئولیت‌های مرحوم عباسی، اظهار داشت: این روحانی خستگی‌ناپذیر با تلاش و زحمات فراوان همواره به فکر خدمت به مردم و انقلاب بود.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان نیز در این مراسم با برشمردن خدمات مرحوم عباسی در زمان حیاتش، از وی به عنوان آزاده و جانباز انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: عباسی از افتخارات استان و کشور است و باید خدمات بی‌منت او را پاس داشت.

اسحق دستگزین ادامه داد: مرحوم عباسی انسانی وارسته و شخصیتی ارزشمند است که قبل از پیروزی انقلاب شکنجه‌های زیادی را در زندان‌های مخوف ساواک متحمل شد.

وی با بیان اینکه مردم میناب در براندازی رژیم شاه و حمایت از امام (ره) و انقلاب سهم بسزایی دارند، اظهار داشت: مرحوم عباسی علمدار مردم و حزب‌الله میناب در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی بود.

دستگزین هم‌چنین با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان هرمزگان و دیدار خصوصی جمعی از مسئولان با ایشان، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار از عباسی به عنوان یکی از یارانشان در زمان تبعید در استان سیستان و بلوچستان نام بردند که این موضوع افتخاری عظیم برای هرمزگان است.

وی نیروهای مجاهد و خدمتگزاران به نظام را نعمتی از سوی خداوند دانست و افزود: هر چه از تلاش‌ها و خدمات این بزرگان قدردانی شود به یک لحظه از زمانی که در سلول‌ها و زندان‌های طاغوت شکنجه می‌شدند، نمی‌رسد.

نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم بندرعباس در حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در دوره‌های سوم و پنجم، عضو کمیسیون سازمان‌های وابسته به نخست‌وزیری در مجلس، امام جمعه موقت میناب، نماینده جامعه روحانیت در دادگستری، عضویت در شورای کمیته انقلاب اسلامی، دادستان انقلاب اسلامی استان هرمزگان، نماینده روحانیت در اوقاف، عضویت در کمیسیون‌های اصل 90 و 88 و کمیسیون بازرگانی در مجلس شورای اسلامی، دبیر جامعه روحانیت مبارز در استان هرمزگان و نمایندگی ولی‌فقیه در منطقه مقاومت بسیج سپاه استان هرمزگان در کارنامه مرحوم عباسی مشاهده می‌شود.

عباس عباسی 11 شهریور‌ماه سال 1381 پس از اقامه نماز صبح در حالت سجده جان به جان آفرین تقدیم کرد.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول