اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

نشان دادن عمق توانمندی نظام، نیازمند نگاه عمیق رسانه‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: نگاه عمیق رسانه‌ها به دستاوردها می‌تواند، عمق توانمندی نظام را به جامعه بیشتر بشناساند.

نشان دادن عمق توانمندی نظام، نیازمند نگاه عمیق رسانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی عصر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه استانداری، اظهار داشت: خبرنگار باید وجدان بیدار جامعه باشد چرا که می‌تواند با بیان صادقانه دستاوردها و هم‌چنین چالش‌ها، جامعه را نسبت به تحولات پیرامون خود آگاه سازد.

وی افزود: کارکرد رسانه در عصر ارتباطات بر کسی پوشیده نیست که البته باید گفت نظام سلطه این ابزار مهم اطلاع‌رسانی را در خدمت مطالع خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: رسالت خبرنگاران متعهد ایجاب می‌کند با تلاش و مجاهدت در این عرصه اجازه ندهند نظام سلطه با وارونه جلوه دادن حقایق، منکر را به معروف تبدیل و از آن استفاده ابزاری کند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان در همین راستا با بیان اینکه جهان امروز تحت نفوذ امپراطوری‌های بزرگ رسانه‌ای قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: آنچه امروزه در خدمت اهداف استعمار و استکبار است اینکه مفاهیم ارزشمندی هم‌چون حقوق بشر، آزادی، برابری و عدالت‌خواهی را در بستر اطلاع‌رسانی به نفع خود مصادره کرده‌اند و علی‌رغم نقض صریح این موارد، مدعی تلاش برای کسب آنها و هدیه به جامعه بشریت است.

این مقام مسئول هم‌چنین بیان داشت: امر اطلاع‌رسانی اگر با منش و اعتقاد صحیح همراه باشد معادل همان خدمتی است که خبرنگار از بیان آن سخن می‌گوید که خوش‌بختانه خبرنگاران متعهد جامعه اسلامی با درک درست این حقیقت، سفیران آگاهی بخشی در جامعه هستند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه نظام اطلاع‌رسانی در هزاره سوم باید از کارکرد سنتی خود خارج و مجهز به علم روز ارتباطات باشد، یادآور شد: در این راستا تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی باید اخبار و گزارشات خود را به سبک موثر و نوین ارائه کند تا اهداف اطلاع‌رسانی در جامعه به بهترین شکل ممکن تبیین شود.

عزیزی اضافه کرد: خبرنگار نباید صرفاً به آنچه شنیده می‌شود اکتفا کند بلکه با حضور میدانی خود و نگاه موشکافانه حقیقت را برابر مشاهدات خود منعکس کند تا به معنی واقعی حلقه ارتباط مردم و مسئولان باشد.

وی در بخش انتهایی سخنان خود با بیان اینکه نگاه مخلصانه و انعکاس صادقانه دستاوردها مدیون تلاش خبرنگاران متعهد عرصه اطلاع‌رسانی است از فعالان رسانه‌های جمعی استان تجلیل کرد.

میلاد امیری‌نژاد مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان نیز در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در راستای ارتقای نظام اطلاع‌رسانی در استان پرداخت.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول