اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان:

بسته‌بندی مهم‌ترین قسمت هر کار تولیدی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: بسته‌بندی مهم‌ترین قسمت هر کار تولیدی است.

بسته‌بندی مهم‌ترین قسمت هر کار تولیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان ابوالقاسم محمدزاده  نشست کارگاه آموزشی تولید کیفی و بسته‌بندی خرمای شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه صنایع از مسائل مهمی است که سبب توسعه اقتصادی می‌شود و مسئولان باید به آن توجه خاص داشته باشند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین صنایع موجود در شهرستان دشتستان صنایع کشاورزی و به خصوص کشت خرما است و مسئولان باید توجه خاصی به این مساله داشته باشند.

محمدزاده با اشاره به صنایع خرمای شهرستان دشتستان ابراز داشت: در شهرستان دشتستان بیش از 3 میلیون اصله نخل وجود دارد و اقتصاد جمعیت بالایی از خانوارهای این شهرستان وابسته به خرما است.

وی اضافه کرد: توسعه صنایع و زیرساخت‌های مربوط به خرما از مسائل ارزشمندی است که در سال‌های اخیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان به آن توجه داشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اهمیت خرما در دشتستان اذعان داشت: خرما از محصولات مهم دشتستان است و بخش عمده‌ای از تولیدات خرمای کشور در این شهرستان است که باید در افزایش کیفیت محصول و تقویت صنایع بسته‌بندی خرما در دشتستان تلاش کنیم.

محمدزاده با اشاره به اینکه راه‌اندازی میز سرمایه‌گذاری خرما در دشتستان در دستور قرار دارد افزود: ارائه تسهیلات لازم برای صادرات خرما از جمله برنامه‌های این اداره است و پیدا کردن بازار مصرف خرما از مهم‌ترین راهکارها در بهبود وضعیت تولیدکنندگان خرما در دشتستان است.

وی یادآور شد: حمایت از تولیدکنندگان خرما در دشتستان در برنامه کاری ما قرار دارد و برنامه‌ریزی جامع و کاملی برای این مهم انجام داده‌ایم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از تشکیل خوشه صنعتی و صادراتی خرما در دشتستان خبر داد و افزود: راه‌اندازی این خوشه‌ها از مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری است که با تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت عملیاتی شده است.

محمدزاده اذعان داشت: ارتقاء سطح دانش فعالان عرصه تولید و بسته‌بندی خرما از مسائل مهمی است که اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان به آن توجه دارد.

وی ادامه داد: 30 درصد از ارزش افزوده یک کار تولیدی بسته‌بندی است و آشنایی با آخرین روش‌ها و تکنیک‌ها و داده‌های علمی و استفاده از تجربیات روش‌های موفق ضروری است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان عنوان کرد: این دوره آموزشی با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای مسئولان واحدهای بسته‌بندی این کارگاه آموزشی را برگزار کرد.

وی گفت: این دوره آموزشی با حضور دکتر ایرانمنش از استادان برجسته کشور به عنوان مدرس اجرا شد و امید است این امر زمینه رشد و ارتقاء دانش علمی و عملی فعالان عرصه خرما را فراهم کند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: 37 واحد بسته‌بندی صنعتی خرما مستقر در شهرک صنعتی و 380 واحد سنتی با مجوزهای لازم در این شهرستان در حال حاضر فعالیت دارند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول