اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجلیل از خانواده اولین شهید رسانه استان بوشهر

شهید شاهینی نقاشی دخترش را دید

خبرگزاری فارس: مراسم تجلیل از خانواده شهید حاج داریوش شاهینی اولین شهید رسانه استان بوشهر در منزل همسر ایشان برگزار شد.

شهید شاهینی نقاشی دخترش را دید

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش بعد از ظهر امروز تعدادی از مسئولان شهرستان دشتستان با حضور در منزل شهید حاج داریوش شاهینی (اولین و تنها خبرنگار شهید استان بوشهر) از زحمات و خدمات ایشان تجلیل کردند.

مانور به معنای آمادگی پیدا کردن برای دفاع از ایران اسلامی است

همسر شهید شاهینی با بیان خاطراتی از شهید شاهینی به روز شهادت ایشان اشاره کرد و گفت: از شب قبل با شور و شوق خاصی از مانور صحبت می‌کرد و برای ما توضیح می‌داد که مانور به معنای آمادگی پیدا کردن برای دفاع از ایران اسلامی است و هر زمان که دشمن قصد تجاوز به خاک ما را داشت باید آماده باشیم.

 اخبار ساعت 14 اعلام کرد که هواپیمای نظامی حوالی شهرک توحید سقوط کرده

منصوره رضایی افزود: شهید شاهینی اشاره‌ای به احتمال شهادتش کرده و گفته " خدا را چه دیدی شاید همین فردا در رزمایش شهید شوم" و البته نمی‌دانست که شهد شهادت را قبل از رزمایش خواهد چشید.

وی با بیان اینکه صبح با قرآن ایشان را بدرقه کردم اضافه کرد: اخبار ساعت 14 اعلام کرد که هواپیمای نظامی حوالی شهرک توحید سقوط کرده، دلهره عجیبی به دلم افتاد؛ نکند داریوش عزیزم مسافر این هواپیما بوده باشد.

همسر شهید اذعان داشت: به همراه خواهرم رفتیم شهرک توحید و چیزی دستگیرمان نشد و مردد بودیم و نمی‌دانستیم چه اتفاقی افتاده است.

رضایی یادآور شد: از ساعت 15 تا 22 تمام بیمارستان‌ها را سرکشی کردیم و از طریق تلفن پیگیر بودیم و هیچ جوابی دریافت نکردیم؛ ساعت 11 شب برگشتیم و رادیوی تاکسی اعلام کرد به خانواده‌های شهدای رسانه ملی تسلیت می‌گوییم و وقتی این جمله را گفت دلهره‌ام بیشتر شد.

وی بیان کرد: عموی شهید شاهینی گفت هواپیما سقوط کرده ولی داریوش زنده است؛ یکی دو روز بعد گفتند به کما رفته و باید ایشان را به بوشهر منتقل کنیم.

 گروه موزیک و آمبولانس را که دیدم فهمیدم

رضایی گفت: وقتی وارد فرودگاه بوشهر شدیم و آمبولانس و گروه موزیک و طبل‌زن‌ها را دیدم فهمیدم که داریوش عزیزم شهید شده است.

 روز پدر نمی‌تواند برای پدرش کادو بخرد

وی به بیان خاطره‌ای از دخترش زهرا با پدر شهیدش که هرگز او را ندیده پرداخت و اظهار داشت: روز پدر نزدیک بود و زهرا با حس و حال بچگیش درک کرده بود که روز پدر نمی‌تواند برای پدرش کادو بخرد ولی جور دیگر می‌تواند این روز را به خود ربط دهد.

 ابتکار زهرا عسل برای تبریک روز پدر

همسر شهید شاهینی یادآور شد: با شور و شوق کودکانه‌اش به سراغم آمد و گفت می‌خواهم یک نقاشی و یک کاردستی برای بابایی درست کنم و برایش ببرم، می‌خواهم فردا با شما بیایم آرامگاه و در تمام طول روز نقاشی و کاردستی را آماده کرد و برای رفتن به آرامگاه بی‌قراری می‌کرد.

 یک تکه سنگ بر روی نقاشی گذاشت تا باد آن را نبرد

رضایی افزود: با وجود گرما و باد شدید به آرامگاه رفتیم و برای پدرش توضیح داد که چگونه نقاشی کشیده و کاردستی آماده کرده و وقتی می‌خواستیم برگردیم یک تکه سنگ بر روی نقاشی گذاشت تا باد آن را نبرد و به من گفت آیا نقاشی‌هایم را باد نمی‌برد؛ گفتم نه و حتما بابایی آنها را می‌بیند.

 شهید شاهینی نقاشی دخترش را دید

وی خاطر نشان کرد: فردا صبح که از خواب بلند شدیم گفت بابایی را در خواب دیدم و گفت چقدر بزرگ شده‌ای؛ آفرین چه نقاشی و کاردستی قشنگی کشیدی؛ زهرا خیلی ذوق کرده بود و فهمیدم که خداوند ما را دوست دارد که اینگونه دل زهرا را شاد کرده است.

همسر شهید شاهینی در ادامه با تبریک روز خبرنگار به تمام خبرنگاران گفت: از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران انتظار داریم راه شهدا را تداوم ببخشند و چیزی جز حق و حقیقت ننویسند تا همواره موفق و سربلند باشند.

زهرا شاهینی دختر 7 ساله شهید شاهینی نیز در این آیین روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک گفت.

شهید مهندس داریوش شاهینی متولد 1356 برازجان، دانش‌آموز ممتاز مدارس برازجان، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی از دانشگاه شیراز در سال 1379، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، عضو شورای فرهنگی و گزینش دانشگاه شیراز، دبیر اجرایی و عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان کشور، عضو بسیج سازمان صدا و سیما، مدیر گروه واحد مرکزی خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر گفت‌وگوی ویژه خبر 22:30 شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، تحلیل‌گر سیاسی معاونت سیاسی صدا و سیما، دبیر بولتن محرمانه خبر صدا و سیما در 15 آذر ماه 84 در راه سفر برای پوشش خبری رزمایش " عاشقان ولایت" با اهداء سر و بدن سوخته خود به جرگه عاشقان ولایت پیوست.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول