اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان قم مطرح کرد

فعال شدن دایره مشاوره در کلانتری‌های قم

خبرگزاری فارس: مسئول اداره مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان قم گفت: در حال حاضر در 15 کلانتری شهر قم دایره مشاوره فعال است که این مراکز ماهانه 800 مراجعه‌کننده دارند.

فعال شدن دایره مشاوره در کلانتری‌های قم

به گزارش  خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه جلوه‌های خدمت ماندگار، سید علی بنی‌فاطمه با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان قم اظهار داشت: مرکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی از سال 81 کار خود را در قم آغاز کرده و در حال حاضر تقریبا در هر کلانتری یک دایره مشاوره احداث کرده است.

وی ادامه داد: در این دایره خدمات مشاوره‌ای، روانشناسی و مددکاری به مراجعه‌کنندگان به کلانتری‌ها ارائه می‌شود.

مسئول اداره مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان قم عنوان داشت: بر اساس قانون، دایره قضایی موظف است پس از تشکیل پرونده و انجام یک سری مقدمات، تمام پرونده‌ها را به دایره مشاوره ارجاع دهد.

وی اضافه کرد: در این دایره تمام پرونده‌ها مربوط به دزدی‌، نزاع فردی، اجتماعی و خانوادگی مورد بررسی قرار گرفته و مجرمان روان‌کاوی می‌شوند.

بنی‌فاطمه گفت: در این مراکز کارشناسان ارشد روانشناسی انواع خدمات مشاوره‌ای و روانکاوی را ارائه می‌دهند.

مسئول اداره مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان قم با اشاره به تاثیرگذاری این مراکز مشاوره افزود: بین 72 تا 75 درصد پرونده‌هایی که به این مراکز ارجاع می‌شوند، از دایره قضایی خارج شده و به مصالحه می‌رسند.

وی ادامه داد: این موضوع موجب جمع شدن پرونده‌ها از مراجع قضایی و خلوت شدن دادگستری‌ها و زندان‌ها می‌شود.

بنی‌فاطمه با اشاره به وجود 16 کلانتری در شهر قم خاطر نشان کرد: در 15 کلانتری استان قم که به صورت مستمر به مردم ارائه خدمات می‌دهند، مراکز مشاوره حضور داشته و به طور مستمر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حجم مراجعات به این مراکز مشاوره واقع در کلانتری‌ها گفت: این مراکز در ماه بیش از 800 مراجعه‌کننده دارند و ارائه خدمات به آنها به طور رایگان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول