اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان:

ریگان بهترین موقعیت را برای پرورش شتر دارد

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و وجود توفان‌های شن در این شهرستان پرورش شتر اهمیت به سزایی دارد.

ریگان بهترین موقعیت را برای پرورش شتر دارد

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به این که شتر دوکوهانه در مناطق سردسیر و شتر یک کوهانه در مناطق گرمسیر زیست می‌کند، لذا گونه غالب شتر در این شهرستان‌ ریگان یک کوهانه است.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه این حیوان قابلیت تحمل بالایی نسبت به شرایط کم‌آبی مقاومت داشته و حتی سوخت و ساز چربی‌های موجود در کوهان خود تولید آب متابولیک می‌کند، لذا در این شهرستان در مقابل کم‌آبی به راحتی زیست می‌کند.

جعفری ابراز داشت: یکی از خصوصیات قابل توجه شیر شتر علاوه بر وجود ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز انسان و ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی‌، قابلیت ماندگاری شیر این دام است.

وی گفت: با توجه به وجود علوفه‌های فراوان‌ و به ویژه یونجه بمی در این شهرستان و قابلیت فوق‌العاده این دام، ‌پرورش شتر در این شهرستان اهمیت به سزایی دارد.

جعفری ابراز داشت: بیشترین نفرات شتر پرورشی در این شهرستان در روستاهای ده‌رضا، گز میر، نعمت‌آباد، گز بهمن، چاه ملک و 800 متری است.

وی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 نفر شتر در این شهرستان زیست می‌کنند و‌ با توجه به آگاهی‌بخشی دامداران و عشایر در مورد مدیریت بهداشتی جایگاه نگهداری و توجه مناسب‌ نسبت به واکسیناسیون و سمپاشی این دام انجام پذیرفته است.

جعفری افزود: طی سال جاری دو مورد کلاس آموزشی با حضور 35 نفر از دامداران و عشایر این شهرستان در مورد اهمیت مدیریت بهداشتی جایگاه دام‌ در کاهش بیماری‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول