اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور خبر داد

پرورش و تکثیر نسل شتر دوکوهانه در راور

خبرگزاری فارس: فرماندار راور گفت: 2 نفر شتر دوکوهانه برای تکثیر و پرورش نسل شتر در راور خریداری شده است.

پرورش و تکثیر نسل شتر دوکوهانه در راور

محمدرضا شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: دو نفر شتر دوکوهانه از ارومیه با هزینه‌ای بالغ بر 220 میلیون ریال توسط بخش خصوصی که 50 میلیون ریال از سوی امور دام جهاد کشاورزی شهرستان راور به صورت بلاعوض پرداخت شده و برای تکثیر و پرورش نسل شتر در راور خریداری شده است.

وی افزود: آب و هوای خشک و کویری این شهرستان برای پرورش شتر سازگار است و از نظر هزینه خوراک نسبت به دام‌های دیگر مقرون به صرفه است.

شریفی از دامداران خواست نسبت به پرورش شتر در این شهرستان اقدام کنند.

فرماندار راور خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار و 800 نفر شتر در بیابان‌های این شهرستان به چرا مشغول هستند و دام‌های سبک 220 هزار رأس و دام‌های سنگین این شهرستان حدود 10 هزار رأس است.

فرماندار راور گفت: شهرستان راور به واسطه تنوع آب و هوایی، دارای گونه‌های متعدد گیاهی بوده به طوری که گیاهانی با خواص دارویی و صنعتی به وفور در این شهرستان یافت می‌شود و مهم‌ترین آنها وجود بیش از 20 رویشگاه غنی انغوزه است.         

وی افزود: در این شهرستان به واسطه وجود رویشگاه‌های غنی انغوزه در سال جاری در ستاد توسعه کشاورزی با صدور مجوز بهره‌برداری از هشت رویشگاه انغوزه موافقت شد.

شریفی اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 15 تن شیره انغوزه از این رویشگاه‌ها برداشت شود که درآمدزایی بالغ بر 3 میلیارد ریال در پی دارد، بنابراین نیاز است با سرمایه‌گذاری بیشتر و اجرای طرح‌های فرآوری علاوه بر ایجاد اشتغال از خام‌فروشی محصول جلوگیری شود.

فرماندار راور خاطرنشان کرد: برای 60 نفر به مدت سه ماه از تیر ماه تا شهریور ماه برای برداشت این شیره دارویی به مساحت 3 هزار و 200 هکتار اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول