اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

پرورش و اصلاح نژاد شتر در سمنان توسعه می‏‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اعلام کرد: با برنامه‏‌ریزی‏‌های انجام شده، پرورش و اصلاح نژاد شتر در سمنان توسعه می‏‌یابد.

پرورش و اصلاح نژاد شتر در سمنان توسعه می‏‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مصطفی شاه‏‌حسینی عصر امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این زمینه اظهار داشت: استان با داشتن مناطق بیابانی و نیمه بیابانی و استقرار تنها ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد شتر تک کوهانه کشور و بانک ژن شتر در منطقه طرود، مستعد پرورش شتر بوده و مورد توجه مسئولان کشوری و استانی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره اقدامات انجام شده در خصوص توسعه صنعت پرورش شتر استان سمنان گفت: راه‏‌اندازی ایستگاه طرود، احداث و تجهیز بانک ژن شتر، تلقیح مصنوعی 40 نفر شتر یک کوهانه با اسپرم تازه و منجمد شتر یک کوهانه و دوکوهانه و انجماد و ذخیره‏‌سازی یک‌هزار و 500 پایت اسپرم از اکوتیپ‏‌های موجود در ایستگاه انجام شده است.

شاه‏‌حسینی همچنین از انتقال جنین هفت نفر شتر دوکوهانه به شتر یک کوهانه، برگزاری دو دوره آموزش تلقیح مصنوعی با شرکت 50 نفر از کارشناسان استان‏‌ها، برگزاری نخستین جشنواره ملی شتر کشور و کارگاه آموزشی پرورش شتر در استان سمنان خبر داد.

وی به احداث آبشخور و حفر پنج حلقه چاه مال‏‌داری به منظور تامین آب مورد نیاز شترها، تعیین هویت یک‌هزار و 100 نفر شتر و صدور 25 کارت شناسایی شترداری و مطالعه احداث مجتمع شترداری در شهرستان سمنان به عنوان اهم اقدامات برای توسعه صنعت پرورش شتر استان سمنان اشاره کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در خصوص اهداف آینده ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد شتر شمال‏‌شرق کشور گفت: تبدیل ایستگاه به مرکز بین‏‌المللی تحقیق و توسعه شتر یک کوهانه و حفاظت و حراست نژادی شتر در دستور کار است.

شاه‏حسینی از تشکیل بانک ژن شتر کشور و ذخیره‏‌سازی اسپرم لوک‏‌های برتر کشور، مرکز آموزش و پشتیبانی بهبود نظام پرورش شتر و ترویج تلقیح مصنوعی و انتقال جنین با هدف افزایش تولیدات و کاهش فاصله زایش‏‌ها به منظور افزایش راندمان تولیدمثلی شترهای کشور از اهداف آینده ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد شتر شمال‌شرق کشور در منطقه طرود و بانک ژن شتر کشور خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: 13 هزار و 192 نفر شتر در استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول