اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

بی‌اعتمادی زن و شوهر از عوامل انحلال خانواده است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: عدم اعتماد زن و شوهر نسبت به یکدیگر موجب سستی و انحلال پایه‌های مستحکم خانواده می‌شود.

بی‌اعتمادی زن و شوهر از عوامل انحلال خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حسن عرفان در جمع دانشجویان در دانشگاه قم با تاکید بر اینکه متاسفانه در بسیاری از ازدواج‌ها، زوج‌های جوان عاشقانه یکدیگر را انتخاب می‌کنند و عاقلانه جدا می‌شوند اضافه کرد: متاسفانه عده‌ای بدون ارزیابی شرایط و تراز خانوادگی ازدواج می‌کنند.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل استحکام کانون خانواده را نیاز جنسی زن و شوهر دانست و اضافه کرد: از نظر اسلام فقط کانون خانواده است که پاسخ به نیازهای جنسی را برآورده می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه زندگی اجتماعی به پدیده نیاز احتیاج دارد اظهار کرد: از نیاز‌های مستحکم خانواده نیاز اقتصادی زن به شوهر است و در طول تاریخ مردان خوراک، پوشاک، هزینه آرایش و سفر زنان را فراهم می‌کردند.

وی به آسیب‌شناسی اشتغال زن در جامعه پرداخت و تصریح کرد: امروز برخی خانم‌ها به همسر خود می‌گویند من دیگر نیازی به تو ندارم چون خودم کار کرده و هزینه‌ام را تامین می‌کنم که این موجب سستی کانون خانواده می‌شود.  

کارشناس مسائل امور خانواده به تبیین دلایل استخدام بیشتر خانم‌ها نسبت به آقایان پرداخت و اظهار کرد: قانع بودن به حقوق کم، فرمان‌پذیر بودن، افزایش جذب مشتری و... از مهم‌ترین دلایل افزایش استخدام خانم‌ها نسبت به آقایان است. 

عرفان اعتماد زن و شوهر در زندگی را از مهم‌ترین عوامل استحکام خانواده برشمرد و تصریح کرد: در بسیاری از خانواده‌ها به دلیل عدم اعتماد زن و شوهر نسبت به همدیگر، در مورد گوشی موبایل دیگری جاسوسی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی کانون‌های خانواده آن قدر ضعیف است که با یک تماس یا پیامک منحل می‌شود خاطر نشان کرد: وجود برخی زنان با شرایط خاص در برخی شرکت‌ها موجب لرزه بر کانون خانواده‌ها شده است. 

این استاد حوزه علمیه محیط‌های مختلط به ویژه عروسی‌ها را از عوامل مؤثر در بی‌اعتمادی برشمرد و اظهار کرد: سوء‌ظن‌ها در کانون خانواده افزایش یافته و همین دلیل برای سستی رکن مهم خانواده کافی است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول