اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر خبر داد

افتتاح 3 طرح بزرگ در ملایر

خبرگزاری فارس: معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر از افتتاح سه طرح بزرگ در شهرستان ملایر در هفته دولت با حضور مسئولان استانی خبر داد.

افتتاح 3 طرح بزرگ در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حسن خیریان‌پور در جمع خبرنگاران ملایر از سفر استاندار همدان در روز پنجشنبه نهم شهریور به این شهرستان برای افتتاح کارخانه شایان سام و مجموعه ورزشی بانوان و مجموعه ورزشی اوقاف ملایر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال 151 پروژه با اعتباری بالغ بر 157 میلیارد تومان در شهرستان ملایر افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و خواهد رسید، افزود: سه طرح مذکور جزء بزرگ‌ترین طرح‌هاست که جمعاً با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

فرماندار ملایر اظهار داشت: در روز پنج‌شنبه نهم شهریور ماه این سه طرح بزرگ با حضور استاندار و هیئت همراه به عنوان نخستین سفر استاندار به شهرستان ملایر افتتاح می‌شود که در ابتدای سفر ایشان پس از حضور در گلزار شهدا، قرائت فاتحه و ادای احترام به ساحت شهیدان، کارخانه شایان سام واقع در ناحیه صنعتی سامن را با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد و 500 میلیون تومان مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهد داد.

وی افزود: این کارخانه با زیربنای 4 هزار و 500 مترمربع در زمینی به مساحت 9 هزار و 500 مترمربع احداث شده است که دارای 4 هزار و 500 تن ظرفیت تولید سالیانه غذای آماده و حلال گوشت است.

خیریان‌پور تصریح کرد: تولیدات کارخانه شایان سام ملایر برای کشورهای اسلامی صادر خواهد شد و فعلاً 50 نفر در این کارخانه مشغول به کار شده و ظرفیت اشتغال مستقیم آن تا 200 نفر قابل افزایش است.

وی اضافه کرد: ناحیه صنعتی مواد غذایی سامن 13 هکتار است که مجموعاً دارای 72 قطعه بوده و تعداد 35 واحد در این شهرک فعال و 37 واحد نیز در دست ساخت و ساز و اجراست.

فرماندار ملایر در ادامه به پروژه مجموعه ورزشی اوقاف و امور خیریه ملایر و استخر این مجموعه اشاره کرد و افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت 8 هزار مترمربع در دو طبقه و با 4 هزار مترمربع زیربنا احداث شده و به عنوان دومین طرح بزرگ از پروژه‌های هفته دولت با حضور استاندار همدان افتتاح می‌شود.

وی اذعان داشت: این مجموعه که از موقوفات واقف بزرگ ملایر مرحوم سیف‌الدوله است شامل مجموعه ورزش‌های آبی با زیربنای کلی 2 هزار و 800 مترمربع با استخر بزرگ، استخر کودکان، حمام سنتی، جکوزی دو واحد، حوضچه آب سرد، سونای خشک و بخار، کافی شاپ با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 650 میلیون تومان هزینه احداث شده است.

خیریان‌پور اضافه کرد: فاز دوم این مجموعه نیز شامل سالن بدنسازی، سالن تیراندازی، سالن ورزش‌های رزمی و سالن تنیس روی میز است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه از افتتاح مجموعه بزرگ ورزشی بانوان ملایر با حضور استاندار در هفته دولت در ملایر خبر داد و گفت: مجموعه ورزشی بانوان ملایر شامل استخر، زمین چمن و سالن چند منظوره است که از مصوبات دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور به استان بوده است.

فرماندار ملایر بیان داشت: این مجموعه در زمینی به مساحت 5 هزار متر ساخته شده که یک‌هزار و 635 متر آن برای استخر سر پوشیده، سونا جکوزی، فضای اداری، 2 هزار و 350 متر برای سالن‌های چند منظوره، سالن بدنسازی، یک‌هزار و 100 متر برای زمین چمن مصنوعی و 450 متر نیز برای سایر خدمات دیگر شامل تاسیسات و... خواهد بود.

وی اعتبار هزینه شده برای این مجموعه بزرگ ورزشی را 6 میلیارد و 916 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این اولین مجموعه ورزشی بانوان استان همدان است که به صورت کامل افتتاح می‌شود.

خیریان‌پور در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان ملایر دارای 21 مکان ورزشی شهری، 16 مکان ورزشی روستایی و بیش از 10 هزار ورزشکار است و سرانه فضای ورزشی ملایر که تا قبل از دولت نهم 17 سانتی‌متر بوده امروز به 71 سانتی‌متر رشد داشته است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول