اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه همسران شهدا

بیست و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در مشهد آغاز شد

خبرگزاری فارس: بیست و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم ویِژه همسران شاهد امروز در مشهد آغاز شد.

بیست و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در مشهد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم ویِژه همسران شهدا ظهر امروز در هتل طرقبه مشهد با حضور 400 نفر از همسران شهدا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه آغاز شد.

حجت‌الاسلام موسوی فاضل خراسانی استاد حوزه و دانشگاه به عنوان نخستین سخنران در ارتباط با مباحث روانشناسی و اسلامی خانواده به ایراد سخن پرداخت و گفت: مهارت حراست و باغبانی از این نهاد که زیرساخت‌های جوامع بزرگ را تعریف می‌کند، و ضعف باغبان در مسئله مهارت حراست خانواده مبحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نهاد خانواده یکی از مقدس‌ترین نهادها در اسلام است، افزود: در نظام خانواده اسلام ما خانواده زن سالار و مرد سالار نداریم بلکه خانواده اخلاق سالار با زیر ساخت دینی داریم.

موسوی فاضل خراسانی تصریح کرد: در بحث مدیریت روانشناسی کسی که می‌خواهد در زندگی مشترک موفق شود باید اصل روانشناسی دینی را که می‌گوید زندگی یک مرد و یک زن بر اساس اخلاق نیک پایدار می‌ماند، بداند.

وی در ادامه عوامل سست‌شدن بنیان خانواده و علل افزایش طلاق را عنوان کرد و متذکر شد: نخستین علت طلاق اختلالات عاطفی و روانی است و رویکردهای مالی و سوء مدیریت مالی مرد در جذب خانواده و سوء تدبیر زن در مخارج زندگی از دیگر عوامل طلاق است.

این استاد حوزه و دانشگاه این استاد حوزه و دانشگاه، عامل جنسی، بی‌خبری از اصول همسرداری و ضعف اعتقادی و دینی و خدامحور نبودن زن یا مرد را در زندگی مشترک از دیگر عوامل بروز و افزایش طلاق دانست.

در ادامه حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اظهار داشت: ما با سه سرمایه اصلی که همان اعتقادات دینی و مذهبی، حضور آحاد مردم در صحنه و پرچمداری امامت و ولایت و رهبری امام راحل(ره) است، توانستیم انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی برسانیم.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه این مسابقات قرآن خانواده شاهد و ایثار گر یک مسابقه صنفی نیست، تاکید کرد: این مسابقات یک الگو، نمونه و عیار و نشانه‌ای در جبهه بزرگ نهضت قرآنی کشور است.

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: باید به قرآن به عنوان بزرگترین سرمایه جنگ نرم تمسک کنیم چرا که امروز سرمایه قرآن فقط نیاز شخصی نیست بلکه یک خط مقدمی در مقابل جبهه استکبار است.

آزمون کتبی مسابقات قران ویژه همسران شهدا ساعت 11 امروز آغاز شد و آزمون کتبی مفاهیم نیز ساعت 15 امروز برای همسران شهدا برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه مسابقات این گروه از خانواده شاهد 9 شهریور ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول