اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود:

لنگرود گل و گیاه صادر می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از صادرات گل و گیاه در این شهرستان خبر داد.

لنگرود گل و گیاه صادر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود رمضان بهشتی پیش از ظهر امروز در بازدید از مزرعه گل و گیاه خال‌کیاسر لنگرود اظهار کرد: در لنگرود سه مزرعه گل و گیاه وجود دارد که این مزارع در مناطق خال‌کیاسر به مساحت 6 هکتار، اطاقور چهار هکتار و سلوش 2 هکتار قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود افزود: این مزارع به ترتیب برای چهار، شش و 12 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

به گفته وی از این مزارع گل و گیاه به کشورهای ترکمنستان و تاجیکستان صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود زمین و آب و هوای مناسب موجب بازدهی خوب مزارع گل و گیاه است تصریح کرد: وجود این شرایط موجب شده تا خریداران از کشورهای دیگر به این مزارع بیایند.

فرماندار لنگرود نیز در بازدید از مزرعه مذکور گفت: پرورش گل و گیاه از کارهای خوبی است که به دلیل زمین و آب و هوای مناسب در لنگرود انجام می‌شود.

عزیز کاظمی با بیان اینکه پرورش گل و گیاه موجب کارآفرینی جوانان می‌شود افزود: جوانان می‌توانند از فضای بکر و بدون استفاده در روستاها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان کشاورزی در انجام این امور پیشگام شوند یادآور شد: کارگروه کشاورزی یکشنبه هر هفته در محل فرمانداری لنگرود تشکیل جلسه می‌دهد و جوانان می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های خود را به این کارگروه معرفی کنند تا پس از بررسی کارشناسی تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند.

مالک مزرعه گل و گیاه نیز در بازدید از مزرعه مذکور اظهار کرد: این مزرعه در 6 هکتار در روستای خال‌کیاسر لنگرود واقع شده است.

اسماعیل عبدالکریمی با بیان اینکه در این مزرعه 50 هزار نوع گل و گیاه پرورش داده می‌شود ابراز کرد: در این مزرعه گیاهانی وجود دارد که بسیار نادر و کمیاب هستند که از جمله آنها می‌توان به گیاه «اوربی ستاره‌ای» و «دم روباهی» و «اطلسی» اشاره کرد.

به گفته وی، بخشی از گیاهان مانند «موگای طلایی» به دلیل نبودن در ایران از کشور ترکیه وارد می‌شود که واردات آن بسیار سخت است.

مالک مزرعه گل و گیاه مذکور داشتن تجربه در این کار را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: تجربه کمک می‌کند تا بدانیم چه نوع گیاهی مناسب چه نوع زمین‌هایی است.

وی درآمد به دست آمده از فروش گل و گیاه را بسیار رضایت‌بخش خواند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول