اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت صورت گرفت

افتتاح و کلنگ‌زنی 115 پروژه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 115پروژه عمرانی در این استان و در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 115 پروژه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید محمود رادمنش صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای هفته دولت تاکنون 115 پروژه عمرانی با اعتبار 2 هزار و 65 میلیارد و 501 میلیون ریال در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است.

وی افزود: از این تعداد 11 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 915 میلیارد و 498 میلیون ریال کلنگ‌زنی و 102 پروژه با اعتبار 150 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

رادمنش تصریح کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف زیربنایی، کشاورزی، فرهنگی، ورزشی، خدمات در چهار شهرستان دنا، بهمئی، باشت و چرام به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد سد خاکی پنبه‌زار آبده‌گاه سازمان جهاد کشاورزی با اعتبار 18 میلیارد ریال را از پروژه‌های مهم کلنگ‌زنی در شهرستان باشت نام برد.

رادمنش از پروژه‌های مهم افتتاحی استان در باشت را اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به مساحت 200 هکتار با 7 میلیارد ریال مربوط به سازمان جهاد کشاورزی نام برد.

 وی از دیگر پروژه‌های مهم کلنگ‌زنی را پروژه چهار بانده کردن مسیر یاسوج به سمیرم از طرح‌های مهم استان نام برد و گفت: برای احداث این دو قطعه به طول 9 کیلومتر، 155 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملیات اجرایی کارخانه تولید تراکتورهای سنگین و نیمه سنگین در منطقه "گدار تختی" شهرستان بهمئی را یکی دیگر از طرح‌های مهم در حوزه اشتغال و تولید نام برد و اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری این کارخانه مهم تولیدی یک‌هزار و 690 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی آن 186 نفر است.

رادمنش، همچنین پروژه مجتمع آبرسانی شهدای پشته زیلایی به 10 روستا به تعداد 620 خانوار و با جمعیت 2 هزار و 945 نفر با اعتبار 30 میلیارد ریال در شهرستان چرام را از پروژه‌های مهم افتتاحی استان برشمرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این پروژه‌ها و طرح‌ها به مناسبت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان" رجایی و باهنر" افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند، افزود: بیش از 280 پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف استان آماده برای افتتاح و کلنگ‌زنی شده‌اند که تاکنون 112 پروژه افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

رادمنش یادآور شد: طرح‌ها و پروژه‌های سه شهرستان گچساران‌، کهگیلویه و بویراحمد هم به ترتیب در روزهای چهارشنبه هشتم شهریور، پنج‌شنبه نهم و شنبه یازدهم شهریورماه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول