اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان زنجان خبر داد

افزایش 51 درصدی میزان بارندگی‌ها در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان زنجان از افزایش 51 درصدی میزان بارندگی استان زنجان در سال جاری خبر داد.

افزایش 51 درصدی میزان بارندگی‌ها در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نصیری دوشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان، اظهار کرد: در سال جاری به جزء خردادماه میزان بارندگی در استان زنجان مطلوب گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در خردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان بارندگی کاهش یافته است، افزود: اما در مجموع میزان بارندگی‌های استان از اول مهر ماه سال گذشته تا آخر خرداد ماه سال جاری مطلوب است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان میزان بارندگی استان از اول مهر ماه سال گذشته تا آخر خردادماه سال جاری را 344.5 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 23 درصدی میزان بارندگی استان زنجان نسبت به میانگین 10 سال گذشته تصریح کرد: این میزان در بلند مدت 23 درصد افزایش یافته است.

نصیری با بیان اینکه وضعیت خشکسالی شهرستان‌های زنجان و آب‌برتر سالی است، افزود: بقیه شهرستان‌ها در وضعیت نرمال قرار دارند.

وی تحلیل میانگین بارندگی استان زنجان را از اول مهر ماه سال گذشته تا آخر خردادماه سال جاری 328.7 میلی‌متر عنوان کرد و گفت: این وضعیت در حال حاضر مطلوب است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به کاهش دمای استان زنجان در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته تصریح کرد: بارندگی‌های مطلوبی برای فصل زراعی آینده نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سیستم ناپایداری در شمال شرق دریای مدیترانه مستقر است، افزود: هوای امروز و فردای استان زنجان نیز با وزش باد و بارندگی‌های شدید پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول