اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استان اردبیل:

افزایش 44.5 درصدی بارندگی‌ها در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استان اردبیل گفت:‌ در سال زراعی جاری میزان بارش در این استان بیش از 44 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است.

افزایش 44.5 درصدی بارندگی‌ها در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی ظهر امروز در کارگروه تخصصی بحران استان اردبیل اظهار داشت: اگر 66 درصد در پرداخت زکات افزایش را شاهد بودیم باید به این امر اذعان کنیم که افزایش بارش‌ها نیز ناشی از این برکت و اعتقادات دینی مردم بوده است.

وی با اعلام اینکه بیشترین بارش‌ها در پارس‌آباد، مشگین‌شهر و نمین رخ داده است، خاطر نشان کرد: کمترین بارش‌ نیز در سال جاری در شهر کوثر رخ داده است.

مدیرکل بحران استان اردبیل سال 91 را سال وفور نعمت بارش در استان و به حداقل رسیدن خطر و آسیب خشکسالی بیان داشت و گفت: هر چند در برخی از مواقع با مشکل آب‌ گرفتگی معابر و هدایت نشدن صحیح ٱب‌های سطحی روبرو بودیم اما با اخطارهای به موقع هواشناسی، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و آمادگی لازم انجام شد به طوری که در سیلاب اخیر اردبیل به دلیل بارش شدید باران فرمانداری و هلال احمر و نیز شهرداری سعی کردند به وظیفه خود مناسب و مطلوب عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسلامی در ادامه به هماهنگی و تعامل بیشتر شهرداری، جمعیت هلال احمر، شرکت ‌آب و گاز در امدادرسانی به موقع بروز حوادث مختلف اشاره کرد و افزود: بیشترین مشکل در هنگام بارش‌های شدید در شهرک نیستان اردبیل و محله دروازه‌مشگین رخ داده و در کنار آن در شهر مشگین‌شهر نیز با برخی مشکلات روبرو بودیم اما در این شهر نقاط حادثه‌خیز شناسایی و رفع عیب شده تا در بارش‌های سیل‌آسا و رگباری بهاری شاهد کمترین خسارت باشیم.

این مسئول به برگزاری موفق مانور زلزله در هشتم آذر سال گذشته در مدارس استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد:‌ در همین زمینه استان اردبیل بر اساس مستندات و مصادیق حقیقی انجام این مانور در جایگاه برتر کشور قرار گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در ادامه سخنان خود به اعتبارات سال گذشته ستاد مدیریت بحران استان بیان داشت: 15 میلیارد و 230 میلیون تومان اعتبار در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت که شایسته است تا آخر خرداد ماه فرم پیشرفت اجرایی و ریالی این تخصیص اعتبار را تأیید کرده و ارائه کنند.

اسلامی تصریح کرد: پیشنهادات لازم برای افزایش اعتبارات امسال به مدیریت بحران کشور ارائه شده که امیدواریم با اولویت این پیشنهادات اعتبار مناسب تخصیص یابد.

وی همچنین از برگزاری موفقیت‌آمیز مانور کشوری هلال احمر در استان اردبیل به شکل مطلوب قدردانی کرد و از مدیرعامل جمعیت هلال احمر در جذب اعتبارات بیشتر و کسب مجوز برای خرید خودروها و تجهیزات امدادی و ایمنی به همت مسئولان کشوری تشکر کرد.

مدیرکل بحران استان اردبیل اهمیت موضوع بیمه محصولات کشاورزی را یادآور شد و ادامه داد:‌ در زراعت پاییزه 27 هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته و بیمه کشت بهاره نیز همچنان ادامه دارد.

اسلامی ابراز داشت: 9 هزار و 265 هکتار باغات، 53 هزار هکتار مراتع و 400 هزار واحد دامی زیر‌پوشش بیمه محصولات کشاورزی و دامی قرار گرفته تا از طریق این بیمه به خسارت‌دیدگان ناشی از تگرگ، طوفان و سرمازدگی جبران خسارت شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین خسارات در سال جاری ناشی از تگرگ، طوفان و سرما‌زدگی متوجه شهرهای مشگین‌شهر و گرمی و همچنین اطراف اردبیل بوده است.

مدیرکل بحران استان اردبیل به الزام شهرداری‌ها برای تهیه طرح جامع هدایت آب‌های سطحی اشاره کرد و افزود: ما در دو شهر پارس‌آباد و اردبیل به دلیل دشت هموار با مشکل خاص مواجه نیستیم و پیش‌بینی می‌کنیم با تهیه طرح مدیریت آب‌های سطحی و طرح جامع در این زمینه بتوانیم بسیاری از معایب را در نقاط مختلف استان شناسایی و برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسلامی در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر 35 میلیارد تومان اعتبار سفر سوم به صورت کامل تخصیص می‌یافت به یقین بسیاری از اقلام و ابزار مورد نیاز به ویژه کانکس مورد نیاز برای برپایی اردوگاه موقت اسکان دپو می‌شد تا در زمان بروز حوادث برای اسکان اضطراری و موقت با مشکل خاص مواجه نشویم.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول