اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

استفاده ناصحیح از منابع و ظرفیت‌ها موجب بیکاری می‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینکه باید کاری کنیم که بتوانیم سطح مهارت‌ها را افزایش دهیم گفت: عدم استفاده صحیح از منابع و ظرفیت‌ها موجب بیکاری در جامعه می‌شود.

استفاده ناصحیح از منابع و ظرفیت‌ها موجب بیکاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، با قدردانی از اقدامات این سازمان توصیه‌هایی به آنان ارائه کرد و با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد:‌ کسی که آب و خاک داشته باشد اما فقیر شود از رحمت خدا به دور است، ملتی که زمین و آب کافی در اختیار دارد اگر فقیر و نیازمند باشد از رحمت خدا به‌ دور است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به بخش کشاورزی، تحقق این مهم را دربردارنده آثار و برکات بسیار زیاد عنوان و تصریح کرد: ما به اندازه کافی زمین داریم و اگر آب را هم هدر ندهیم جوابگو است و می‌توان از شیوه‌های نوین آبیاری بهره گرفت البته مسائل صنعتی جای خود را دارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر ارتقای بهره‌وری و افزایش مهارت‌های نیروی انسانی در این عرصه خاطر نشان کرد: اگر بیکاری در کشور وجود دارد بر اثر عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود است و اگر به درستی استفاده کنیم این کشور با دو برابر این جمعیت را نیز می‌توان اداره کرد.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری لازم در بخش کارآموزی گفت:‌ در قدیم برای کشاورزی مهارت‌های چندانی نیاز نبود، اما امروز وضعیت دگرگون شده و کشاورزی، صنعت و تجارت شکل مدرن به خود گرفته و سطح مهارت‌ها افزایش یافته است و امروز در دنیا کسانی که مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کارایی بیشتری دارند جلوتر هستند، ما هم باید کاری کنیم که بتوانیم سطح مهارت‌ها را افزایش دهیم.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر تهیه و تدوین «اطلس جغرافیایی بر‌ اساس نیازها و امکانات مناطق مختلف کشور» با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان متخصص از سوی دستگاه‌های اجرایی خاطر نشان کرد: اگر این مهم اجرایی شود معلوم می‌شود که چه منطقه‌ای چه توانایی‌ها و ظرفیت‌هایی دارد و می‌توان برای هر منطقه برنامه خاصی در نظر گرفت تا جوانان به بی‌راهه نروند.

وی گفت: برخی از افراد وام‌هایی گرفته‌اند و به دلیل عدم شناخت کافی و توانایی لازم در اموری سرمایه‌گذاری کرده‌اند که حاصل چندانی نداشته است، از این رو به مشکلاتی دچار شده‌اند، اگر به این افراد آموزش داده و راهنمایی‌های لازم انجام شود از هدر رفتن منابع مادی و انسانی جلوگیری و آثار و فواید بسیاری عاید جامعه و مردم خواهد شد و در این راستا می‌توان از تعالیم دینی و سیره پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت مبنی بر توجه به کشاورز و کارگر در این راستا بهره گرفت.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول