اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نمایشگاه دستاوردهای تعاون قم خبر داد

حضور 50 تعاونی برتر در نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان قم

خبرگزاری فارس: مدیر نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان قم گفت: 50 تعاونی برتر قم در گرایش‌های مختلف در نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان قم حضور خواهند داشت.

حضور 50 تعاونی برتر در نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عبدالله باقری در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان قم که پیش از ظهر امروز در اتاق تعاون استان قم برگزار شد اظهار کرد: در استان قم بیشتر تعاونی‌های مسکن شناخته شده هستند اما حقیقت این است که بیش از 1100 شرکت تعاونی در هفت گرایش مختلف از جمله مسکن، مصرف، صنعت، فرش، تولیدی توزیعی، بهداشتی درمانی و تأمین نیاز در قم وجود دارند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 300 تعاون مسکن در قم مشغول به فعالیت هستند هر چند برخی از آنها پس از پایان طرح مسکن مهر مجوز فعالیت نخواهند داشت ضمن اینکه حدود 200 تعاونی قم نیز به دلیل مشکل نقدینگی یا رها شدن توسط اعضا غیر فعال هستند.

 مدیر نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان قم با بیان اینکه این نمایشگاه برای نخستین بار در قم برپا خواهد شد گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان قم، نمایش توانمندی‌ها و عملکرد شرکت‌های تعاونی قم است.

 وی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی قم موفق شده‌اند 10 هزار و 290 نفر اشتغال‌زایی داشته باشند ضمن اینکه بیش از 80 تعاونی مربوط به زنان در قم فعالیت می‌کنند.

 باقری با اشاره به حضور 50 تعاونی برتر استان قم در نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان قم بیان کرد: در هر گرایش چندین تعاونی فعال و موفق استان، دستاوردهای خود را در معرض بازدید عموم قرار خواهند داد.

 مدیر نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان قم ابراز کرد: در این نمایشگاه هشت تعاونی مسکن استان قم فرصتی برای پاسخگویی در خصوص چگونگی صدور اسناد مالکیت، زمان تحویل و قیمت تمام شده واحدها به مردم می‌یابند.

 وی ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان قم از هشتم تا یازدهم شهریور ماه سال جاری به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم برپا بوده و در نوبت عصر پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

 باقری با اشاره به مفاد قانون برنامه پنجم توسعه افزود: مقرر شده است که تعاونی‌ها 25 درصد سهم اشتغال و 15 درصد سهم بازار پولی ایران را در اختیار داشته باشند اما این امر به طور کامل محقق نشده و نیازمند تلاش بیشتری توسط همه اقشار جامعه در این زمینه هستیم.

مدیر نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان قم خاطر نشان کرد: نص صریح این قانون بیان می‌کند که تصدی‌گری دولت در امور اقتصادی باید کاهش یافته و به تعاونی‌ها واگذار شود اما برخی متولیان به سختی با این امر کنار می‌آیند در حالی که بر اساس قانون تصدی‌گری‌ها باید به اتاق‌های تعاون و در مراحل بعدی به اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها واگذار شود.

 وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و نظارت بر تعاون‌های مختلف از جمله راهکارهای این کاهش تصدی‌گری محسوب می‌شوند.

باقری گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد تصدی‌گری‌ها در قم به تعاونی‌ها واگذار شده و این امر برای نخستین بار در سطح استان قم صورت گرفته است.

 مدیر نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان قم با اشاره به برنامه‌های جنبی این نمایشگاه در مدت برگزاری عنوان کرد: قرعه‌کشی وام 5 میلیون تومانی بدون سپرده‌گذاری، برگزاری مسابقات فرهنگی، نورافشانی و توزیع مایحتاج ضروری زندگی از جمله برنامه‌هایی است که توسط شرکت‌های تعاونی مختلف در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه نمایشگاه با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ساعت 17 روز هشتم شهریور ماه در سالن اجتماعات سازمان ملی جوانان استان قم برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه نیز یکی از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی حضور خواهد داشت.

باقری از اهدای دو جایزه ویژه به خبرنگارانی که دو خبر برتر را در طول زمان برگزاری نمایشگاه تهیه کرده باشند خبر داد و گفت: این کار در راستای ترویج فرهنگ تعاون صورت گرفته و امیدواریم سبب توجه بیشتر رسانه‌ها و مردم قم به مقوله تعاون و ضرورت گسترش آن در سطح جامعه شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول