اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

برخی به دنبال ایجاد رعب برای سرمایه‌گذاران هستند

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برخی به دنبال ایجاد رعب برای سرمایه گذاران در استان اصفهان هستند، گفت: تعدادی از دستگاه‌ها با دخالت‌های بی‌مورد فضاسازی کرده و ایجاد اشتغال را تهدید می‌کنند.

برخی به دنبال ایجاد رعب برای سرمایه‌گذاران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در نشست مطبوعاتی خود با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد افتتاح 5000 پروژه عمرانی در استان اصفهان بودیم، اظهار کرد: برای سال جاری نیز افتتاح 500 هزار پروژه عمرانی نیز برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افتتاح یک‌هزار پروژه در هفته دولت گفت: 264 پروژه کشاورزی، دام و طیور هفته قبل افتتاح شد و در ادامه هفته دولت نیز شاهد رونمایی از سایر پروژه‌ها خواهیم بود.

استاندار اصفهان آغاز به کار پروژه تونل گلاب 2 را یکی از پروژه‌های ضروری و اولویت دار استان اصفهان عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح تونل گلاب 2 آب شرب سالمی از سد به صورت مستقیم وارد چم آسمان خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر هدف از اجرای این پروژه‌ها تبلیغاتی بود می‌توانستیم به جای اجرای تونل گلاب 2 با اعتبار اولیه 17 میلیارد تومان ده‌ها پروژه دیگر را آغاز کرده و به بهره برداری برسانیم اما، معتقدیم باید به سراغ کارهای زیربنایی رفت که بدون تردید پروژه‌های آب‌رسانی از پروژه‌های زیربنایی اولویت دار در استان است.

ذاکر اصفهانی با اشاره به وجود 53 پروژه مهر ماندگار در استان اصفهان بیان کرد: با تمام تلاش در راستای پیشرفت سریع‌تر این پروژه‌ها پیش می‌رویم، اما برخی مواقع مشکلات کلان بوده و باید در تهران حل شود.

وی در زمینه پیشرفت ورزشگاه نقش جهان گفت: هم اکنون روزانه حدود 120 نفر مشغول کار در یک شیفت کاری هستند که در نظر داریم عملیات این ورزشگاه را سه شیفته کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: هم اکنون سرمایه‌گذار بخش خصوصی آماده ورود به پروژه ورزشگاه نقش جهان است، اما نمی‌توانیم این پروژه را واگذار کنیم.

وی یادآور شد: هفته آینده مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به اصفهان سفر می‌کند تا در زمینه ورزشگاه نقش جهان و پیشبرد سریع‌تر آن گام‌های بهتری برداشته شود.

ذاکر اصفهانی در مورد دلیل چرایی زمان بر شدن بسیاری از پروژه‌های اصفهان گفت: برخی پروژه‌ها که در قدیم برنامه ریزی شده‌اند، خیلی کلان دیده شده‌اند و اعتبارات لازم نیز برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: به طور مثال در مورد مصلی بهتر بود بخش اصلی مربوط به اقامه نماز را در قالب فاز اول افتتاح می‌کردیم و بعد به سراغ بخش‌ها و فازهای دیگر پروژه می‌رفتیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اکنون این سیاست برای مصلی اصفهان در نظر گرفته شده و قرار شد اصل پروژه را تمام و آماده کنیم و سپس بخش‌های دیگر را به اداره‌ها واگذار کنیم تا کار پیش برود.

*برخی به دنبال ایجاد رعب برای سرمایه گذاران هستند

وی به حمایت استانداری اصفهان از سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف از جمله پروژه‌های آب، برق، گردشگری، میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به طرح انتقال آب به فلات مرکزی کشور اشاره کرد که تا افق 1404، آب شرب، صنعت و کشاورزی را تأمین می‌کند.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه مدیریت استان همواره فضا را برای امنیت خاطر و آرامش سرمایه‌گذاران فراهم کرده است، تصریح کرد: همچنان در استان کسانی هستند که بدشان نمی‌آید، فضا را امنیتی کنند و برای بخش خصوصی رعب ایجاد کنند تا این بخش نتواند وارد شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از دستگاه‌ها با دخالت‌های بی‌مورد فضاسازی می‌کنند و شرایطی را به وجود می‌آورند که در راستای حمایت از سرمایه ایرانی و ایجاد اشتغال را تهدید و تحدید می‌کنند و برخی تنگ نظری‌ها، سوء مدیریت‌ها، برخوردهای نفسانی و کینه‌توزانه، نگاه‌های خرد و کودکانه سبب ایجاد این مشکل شده، اما خوشبختانه طی دو سال گذشته بسترهای فرهنگی خوبی برای تولید و سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی ایجاد شده است.

*آب زاینده رود برای غیرمتعهدها نیز باز نمی‌شود

استاندار اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد استقبال از هیئت‌های خارجی سران کشورهای عدم تعهد که در حاشیه برگزاری شانزدهمین دوره اجلاس غیرمتعهدها در تهران به اصفهان سفر می‌کنند، گفت: شرایط استان برای میزبانی از این افراد آماده است و با برگزاری جلسه در شورای تأمین از دو ماه پیش تدابیر لازم برای این میزبانی مهیا شده است.

وی افزود: با همکاری سازمان‌های مختلف، شهرداری و نیروهای امنیتی انتظامی شهر آرام است و همه موارد برای حضور این افراد لحاظ شده است.

ذاکر اصفهانی به تزیین فرودگاه اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در آینده نیز با مبله کردن محور اصفهان ـ تهران شرایط را برای حضور گردشگران و هیئت‌های بلندپایه خارجی به اصفهان فراهم می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آب در رودخانه زاینده رود به دلیل حضور سران غیرمتعهد در اصفهان جاری می‌شود یا خیر، بیان کرد: آب رفته که باز نمی‌شود و آبی وجود ندارد که بخواهیم آن را برای کسی باز کنیم.

استاندار اصفهان افزود: اکنون وضعیت امنیتی در استان اصفهان مانند گذشته فوق‌العاده خوب است و دلیل برخی اقدامات امنیتی نیز احتمال حضور برخی سران کشورها در اصفهان است.

ذاکر اصفهانی با تاکید بر اینکه اولویت مدیریت استان بر پایه بسط زیرساخت‌های گردشگری و جذب توریسم نهادینه شده است، اضافه کرد: هم اکنون 2 هزار و 816 نفر در واحدهای اقامتی و رفاهی گردشگری در سطح استان مشغول به کار هستند و 242 طرح گردشگری نیز برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

*اجلاس غیرمتعهدها بهانه‌ای برای ساخت سالن سران در اصفهان بود

وی در خصوص وضعیت سالن اجلاس غیرمتعهدها که در اصفهان کلنگ زنی شد اما، نیمه کاره ماند، گفت: احتمال اینکه پروژه به چنین وضعیتی دچار شود را می‌دادیم، اما مهم این بود که عنوان کنیم اصفهان ظرفیت داشتن چنین سالنی با این ظرفیت را دارد که با کلنگ زنی اتفاق افتاد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اجلاس بهانه‌ای بود که چنین سالنی در اصفهان داشته باشیم و کاری که انجام شد نیز ظرفیت اصفهان را نشان داد که در حاشیه آن نیز می‌توان کارهای بزرگ‌تری انجام داد.

وی افزود: سعی کرده‌ایم به گونه‌ای عمل کنیم که ارزش اصفهان برای جذب سرمایه گذار بالاتر رود.

*بنای اختلاف با شهرداری اصفهان را نداریم

ذاکر اصفهانی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد تحقیقات دانشگاه علم و صنعت در خصوص خط اول مترو اصفهان گفت: با تیم تحقیقاتی این دانشگاه دو جلسه برگزار کردیم که نظر داشتند قبل از نتیجه گیری، حتی اگر حس کنند عبور مترو از خیابان چهارباغ عباسی ضرری دارد با اتخاذ برخی تدابیر جلوی خسارت گرفته شود و نسبت به این قضیه خوش بین بودند.

وی تصریح کرد: 107 میلیارد ریال از اعتبار مترو اصفهان طی هفته‌های اخیر اختصاص یافته که امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت دهم، 10 ایستگاه اولیه خط اول مترو تا میدان شهدا را افتتاح کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بنایی برای ایجاد اختلافی با سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری نداریم، گفت: احساس می‌کنم وقتی برخی مباحث مانند مترو مطرح می‌شود، افراد برداشت سیاسی می‌کنند و با طرح مسئله، به اختلاف کشیده می‌شود اما، موضوع ما اختلاف افکنی نیست بلکه حل مسئله است.

*نتیجه‌گیری میراث فرهنگی و یونسکو دستور کار خط دوم مترو

ذاکر اصفهانی در خصوص خط دوم مترو اصفهان و اقدامات صورت گرفته برای تغییر مصوبه این خط در شورای عالی ترافیک که بر عبور مترو از زیر میدان نقش جهان تاکید دارد، گفت: حفظ و حراست از میراث فرهنگی اولویت نخست ماست و ما طرحی که میراث ما را در معرض خطر قرار دهد، مخالفت می‌کنیم.

وی افزود: قرار است آقای علویان صدر، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به اصفهان سفر کنند تا با هماهنگی ایشان و رئیس سازمان میراث فرهنگی بهترین تصمیم در این زمینه اتخاذ دو موضوع از طریق رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز پیگیری شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بدون تردید، نتیجه‌گیری سازمان میراث فرهنگی و یونسکو برای ما مرجع است و بر اساس تصمیم این نهادها عمل می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در مورد زمان انتصاب معاون عمرانی جدید استاندار اصفهان گفت: سه نفر برای احراز این پست مدنظر هستند که دو نفر از آن‌ها در استان اصفهان بیشتر شناخته شده‌اند و گزینه نهایی طی دو هفته آینده معرفی می‌شوند.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: معاونت عمرانی استانداری اصفهان فعالیتی شبانه روزی دارد و دلیل صبر کردن برای انتخاب معاون عمرانی تا به امروز نیز پیدا کردن گزینه‌ای بود که خیال ما را راحت کند و تعامل خوبی با بخش‌های مختلف داشته باشد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول