اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

افتتاح 100 طرح صنعتی در گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح 100 طرح صنعتی تا پایان خرداد سال 92 در این استان خبر داد.

افتتاح 100 طرح صنعتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، علی منتظری در بازدید دوره‌ای اصحاب رسانه از طرح‌های توسعه‌ای صنعت گیلان اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و 300 جواز تاسیس واحدهای تولیدی صنعتی در استان صادر شده است.

وی به پیشرفت فیزیکی طرح‌های صنعتی گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد 323 طرح صنعتی بیش از 61 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و این آمار در بعضی از واحدها تا 99 درصد می‌رسد.

منتظری میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های بیش از 61 درصد پیشرفت فیزیکی گیلان را 5 هزار و 346 میلیارد ریال با اشتغالزایی 6 هزار و 909 نفر خواند و تصریح کرد: 100 واحد صنعتی تا پایان خرداد سال آینده در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه اجرای طرح‌های صنعتی نیازمند تسهیلات است، خاطرنشان کرد: طرح‌های مذکور متوقف نیستند اما اگر بتوانیم 30 درصد تسهیلات را در اختیار آنها بگذاریم واحدهای صنعتی به‌موقع افتتاح می‌شوند.

وی به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: طرح‌های صنعتی گیلان باید ظرف مدت یک سال به بهره‌برداری برسند.

منتظری تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی مذکور را 150 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: 286 طرح صنعتی گیلان نیز بین 40 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اشتغال ایجاد شده در واحدهای تولیدی در سال گذشته را 9 هزار و 45 اشتغال مستقیم عنوان کرد و افزود: تعداد یک‌هزار و 448 اشتغال از ابتدای سال جاری تاکنون در سامانه رصد ثبت شده اما آمار اخذ شده و در حال ثبت در این سامانه 3 هزار و 50 مورد است.

وی با اشاره به بازرسی از 412 هزار و 478 واحد صنفی در سال گذشته در گیلان، ابراز کرد: سال گذشته تعداد 16 هزار و 23 مورد تخلف ثبت شده است.

به گفته منتظری تعداد 5 هزار و 86 مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تا کنون توسط حوزه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت در گیلان انجام شده است.

* صنعت در خدمت پاکسازی محیط زیست

مدیر کارخانه شرکت الیاف پلی‌استر پارس کاسپین نیز در بازدید مذکور در جمع خبرنگاران به طرح تولید الیاف پلی‌استر از ضایعات بطری‌های نوشابه و آب‌معدنی اشاره کرد و گفت: کارخانه مذکور 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین باقری‌نسب تسهیلات دریافتی برای احداث کارخانه را 2 میلیون یورو و یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ماشین‌آلات مورد نیاز از خارج از کشور خریداری شده است.

وی ترخیص ماشین‌آلات خریداری شده از گمرک را از مشکلات خواند و تصریح کرد: ماشین‌آلات در دو بخش خریداری و وارد کشور شده است اما به دلیل تنگناهای اداری، با مشکلات بسیار توانستیم ماشین‌آلات را ترخیص کنیم.

باقری‌نسب با بیان اینکه ماشین‌آلات مذکور مدت پنج ماه  در گمرک بودند، بیان کرد: قوانین مختلف و عدم هماهنگی سازمان‌ها سبب افزایش زمان ترخیص ماشین‌آلات از گمرک شده است.

مدیر شرکت الیاف پلی‌استر پارس کاسپین خواستار هماهنگی سازمان‌های مختلف مبنی بر حمایت از تولید در کشور شد و ابراز کرد: بخشی از ماشین‌آلات به منظور حمایت از تولید در داخل کشور تهیه شده است.

وی اشتغال مستقیم هنگام راه‌اندازی کارخانه مذکور را 35 نفر اعلام کرد و یادآور شد: ظرفیت کارخانه سالانه 12 هزار تن است و روزانه 40 تن الیاف پلی‌استر تولید می‌شود.

باقری‌نسب با اشاره به اینکه کارخانه تولید الیاف پلی‌استر برای نخستین بار است که در کشور احداث می‌شود، اذعان کرد: کارخانه در دو نوبت کاری تعداد 50 نفر اشتغالزایی دارد.

* چشمه جینجیرخانی آب گوارای درفک را هدیه می‌دهد

مدیرعامل شرکت تولید آب معدنی آرساما نیز در بازدید دوره‌ای خبرنگاران از طرح‌های توسعه‌ای صنعت گیلان اظهار کرد: شرکت مذکور همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

عباس شکیبایی زیربنای کارخانه آب معدنی آرساما را یک‌هزار و 800 مترمربع عنوان کرد و افزود: 40 میلیارد ریال برای راه‌اندازی کارخانه مذکور هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات کارخانه آرساما از شرکت‌های ایرانی و خارجی خریداری شده است، تصریح کرد: اشتغالزایی کارخانه در فاز راه‌اندازی 50 نفر است و تا 150 نفر افزایش ظرفیت دارد.

شکیبایی چشمه جینجیرخانی را تامین کننده آب کارخانه آرساما دانست و بیان کرد: روزانه 80 هزار بطری آب معدنی در کارخانه پر می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید آب معدنی آرساما با بیان اینکه آسفالت و برق منتهی به کارخانه با هزینه سرمایه‌گذاران انجام شده است، گفت: احداث کارخانه در مناطق محروم موجب آبادانی در این مناطق می‌شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول