اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی:

تحقیق با یک میلیون تومان به نتیجه نمی‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی گفت: یک پروژه تحقیقاتی با یک میلیون تومان اعتبار به نتیجه نمی‌رسد.

تحقیق با یک میلیون تومان به نتیجه نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رسول زارع بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران در شیراز با انتقاد از عدم اختصاص بودجه و اعتبار لازم برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی اظهار داشت: چطور است زمانی که یک محصول آفت می‌بیند سالانه از صندوق بیمه محصولات کشاورزی 60 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان پرداخت می‌شود اما برای تحقیق به منظور شناسایی دلیل این آفت اعتباری لحاظ نمی‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی گفت: سئوال من این است که مسئولان چقدر اعتبار برای تحقیق در نظر گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: در یکی از دانشگاه‌های کشور در زمینه گیاه‌پزشکی 50 دانشجو توسط مرکز پذیرفته شده‌اند در حالی که این دانشگاه فقط سه استاد در زمینه این رشته دارد.

زارع با اشاره به انجام برخی تصمیم‌گیری‌ها بدون انجام پژوهش تصریح کرد: این موضوع در حالی رخ می‌دهد که در ایران بودجه کافی برای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی به ویژه برای دانشجویان کارشناسی ارشد وجود ندارد و از این افراد حمایت مالی لازم صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه پذیرش دانش‌آموخته در رشته‌های مرتبط با کشاورزی باید براساس نیاز جامعه باشد، بیان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای این موضوع وظیفه دانشگاه‌ها و موسسات مرتبط است.

رئیس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی ابراز داشت: سال‌هاست تعداد فراوانی از دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط با کشاورزی به موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی برای کار مراجعه می‌کنند اما فضا و شرایط لازم برای اشتغال این افراد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: علت بروز چنین مشکلی در جامعه می‌تواند خودکفا شدن در امر کشاورزی، نداشتن دانش کافی توسط دانش‌آموختگان، پذیرش بیشتر از نیاز دانشجویان در رشته‌های کشاورزی باشد.

زارع در پایان گفت: رتبه کشور ایران در زمینه تولیدات و تولید ناخالص ملی در جهان هفدهم است.

به گزارش فارس، بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی با حضور بیش از 700 نفر از محققان، اساتید و دانشجویان رشته گیاه‌پزشکی دانشگاه‌های سراسر کشور از امروز در شیراز آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول