اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی خبر داد

تحصیل 40 طلبه در بنیاد فقهی مدیریت اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی از تحصیل 40 طلبه در بنیاد فقهی مدیریت اسلامی خبر داد.

تحصیل 40 طلبه در بنیاد فقهی مدیریت اسلامی

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد فقهی مدیریت اسلامی اظهار کرد: این بنیاد از شش سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و از این ظرفیت برخوردار است که از حمایت‌های دولت و حوزه و دانشگاه بهره‌مند شود.

وی خاطر نشان کرد: آرمان این بنیاد، تحقق مدیریت اسلامی در جهان بوده و هدف آن تربیت مجتهد در عرصه مدیریت اسلامی و همچنین تولید دانش مدیریت اسلامی است.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی عنوان داشت: با تولید دانش مدیریت اسلامی می‌توان جنبش نرم‌افزاری را پیش برد و در حقیقت در علوم انسانی و رشته مدیریت تحول ایجاد کرد.

وی با اشاره به دانشجویان و پژوهشگران بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: دانشجویان این بنیاد از بین طلابی هستند که 10 سال دوره طلبگی آنها تمام شده و در آستانه اجتهاد قرار گرفته و طی یک دوره مشخصی به سطح اجتهاد می‌رسند.

قوامی خاطر نشان کرد: دانش مدیریت یکی از بخش‌های بنیاد بوده و حدود 100 واحد برای این بخش پیش‌بینی شده که دانش‌پژوهان در این بخش مدیریت آکادمیک و علمی را می‌گذرانند.

وی عنوان داشت: واحدهای این بخش طوری تنظیم شده که دانشجویان بتوانند پس از پنج تا شش سال در یک رشته تخصص پیدا کنند.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان اینکه نظام فقاهتی و اجتهادی، نظام آموزشی دوم بنیاد است گفت: این نظام حوزوی بوده و درس خارج فقه به نام فقه الاداره و خارج اصول به نام اصول فقه الاداره در این بخش تدریس می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طلاب در این دروس شرکت می‌کنند و در صورتی که با روحیات و استعداد آنها هماهنگ بود، عضو بنیاد فقهی مدیریت اسلامی می‌شوند و از مزایا و مدارک بنیاد استفاده می‌کنند.

قوامی عنوان داشت: پنج تا شش نفر در هر سال برای پذیرش در بنیاد گزینش می‌شوند تا با کیفیت بیشتر آموزش‌ها را دریافت کنند.

وی یادآور شد: اکنون 40 طلبه مشغول تحصیل در بنیاد هستند که تا سال 1410، 40 نفر مجتهد مسلم در رشته مدیریت تربیت خواهند شد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی خاطر نشان کرد: کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند، علاوه بر رسیدن به جایگاه اجتهاد و دریافت مدرک اجتهاد زیر نظر فقها و تائید نهایی مراجع تقلید و حوزه، از نظر دانش مدیریت مورد تائید دانشگاه هستند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول