اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه به تربیت بانوان طلبه توانمند افتخار می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، ارتقای فرهنگ دینی جامعه و تربیت بانوان طلبه توانمند را از افتخارات حوزه عنوان کرد.

حوزه به تربیت بانوان طلبه توانمند افتخار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران که در دبیرخانه شورای عالی حوزه‌ در قم برگزار شد، با اشاره به خدمات گسترده آیت‌الله شرعی به حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: امروز دستاوردهای زیادی در عرصه تربیت بانوان طلبه توانمند در کشور شاهدیم که با تلاش آیت‌الله شرعی و دیگر بزرگان و همکاری‌های مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعة‌الزهرا(س) حاصل شده است.

وی با اشاره به راه‌‌‌‌اندازی مراکز دینی ویژه بانوان در سراسر جهان گفت: از افتخارات حوزه‌های علمیه این است که بی‌دغدغه‌ترین و بی‌مشکل‌ترین تلاش را برای ارتقای فرهنگ دینی در میان بانوان داشته است و توانسته بانوان فراوانی که تربیت کننده نسل‌های آینده هستند را تربیت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با استقبال از تشکیل شورای سیاستگذاری حوزه‌های خواهران ادامه داد: تشکیل این شورا به حوزوی ماندن حوزه‌های خواهران کمک می‌کند، همچنین این ویژگی به ماندگاری آثار تربیتی حوزه کمک فراوانی خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: ما تلاش داریم که سایه مراجع عظام تقلید نیز مانند مقام معظم رهبری بر حوزه‌ها افکنده شده و این اقدام موجب افزایش ظرفیت معنوی حوزه‌ها شود.

جمشیدی با تأکید بر اینکه اگر ما حوزه‌ها را جدای از یکدیگر ببینیم آسیب‌هایی به همراه دارد گفت: اگر یک نظام هماهنگ به چند نظام تبدیل شود موجب تضعیف و از بین رفتن همدلی و هم‌افزایی می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه نسبت به جامعة‌الزهرا(س) نگاه رقیب نداشتیم گفت: همه ما هدف مشترکی داریم از این‌رو تعاملات زیادی با هم داریم که این کار، موجب به ثمر رسیدن اهداف بزرگ می‌شود.

وی تشکیل شورای سیاستگذاری حوزه‌های خواهران را گامی مؤثر در هماهنگی و برطرف شدن مشکلات دانست و خاطر نشان کرد: هر چه سیاستگذاری‌ها در این شورا جامع‌تر باشد، شاهد بازدهی‌های بیشتری خواهیم بود.

جمشیدی با بیان اینکه تا امروز از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران به اندازه‌ای که باید استفاده نشده است یادآور شد: تبلیغ،‌ آموزش عالی و آموزش و پرورش عرصه‌هایی است که می‌توان از ظرفیت حوزه در ساخت جامعه اسلامی استفاده کرد.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول