اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

ورود 7 میلیون گردشگر به استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت‌: تا آخر مردادماه بیش از 7 میلیون و 335 هزار گردشگر داخلی وارد استان اردبیل شده است.

ورود 7 میلیون گردشگر به استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه با قدردانی از تلاش خبرنگاران و رسانه‌های استان در معرفی آثار تاریخی و طبیعی این استان افزایش گردشگران و حضور توریسم خارجی را در این استان مرهون تلاش و مجاهدت خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق دانست.

وی با اشاره به اینکه در یک هفته گذشته بیش از یک میلیون و 800 هزار مسافر به خاطر تعطیلات عید فطر وارد استان اردبیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: ‌پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به تعطیلات پیش‌روی پایتخت به دلیل برگزاری اجلاس سران عدم تعهد به نظر می‌رسد حجم وسیعی از سفرها به استان را شاهد باشیم.

ورود 283 هزار توریست خارجی به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از ابتدای امسال تا آخر مردادماه 283 هزار و  245 مسافر و توریست خارجی اغلب از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار و عمدتاً از کشور آذربایجان و کشورهای همسایه وارد استان اردبیل شده‌ است.

ندایی گفت: بیشتر این مسافران با مقصد گردشگری و طبابت وارد استان شده‌اند که به نظر می‌رسد همچنان این ورود و تردد ادامه پیدا کند.

این مسئول یکی از علل اصلی ورود پر‌شمار مسافران و گردشگران خارجی به اردبیل را حذف روادید اعلام کرد و افزود: البته با توجه به برگزاری اجلاس سران عدم تعهد این تمهید در روزهای اخیر دچار خدشه شده است و سبب پایین آمدن آمار ورودی مسافران خارجی شده که امیدواریم از هفته آینده با برقراری روال گذشته در حذف روادید بتوانیم شاهد حضور مسافران و گردشگران در این استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با یادآوری اینکه تحریم‌ها هیچ اثری در ورود گردشگران خارجی به استان اردبیل نداشته و ما همچنان با حجم ورود گردشگران خارجی به استان مواجه بودیم.

ندایی از افزایش 22 درصدی ورودی گردشگران خارجی به استان خبر داد و بیان داشت: ما باید به سمتی برویم تا به جای صادرات نفت بیشترین منابع در‌آمدی کشورمان از حوزه گردشگری و جذب توریسم باشد چرا که ایران جزو 10 کشور برجسته دنیا در جذب گردشگران خارجی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از نظر جایگاه ورود گردشگران خارجی نیز گمرک بیله‌سوار از گمرکات تراز اول در تردد مسافران و گردشگران خارجی است به طوری که از 2 میلیون و 829 هزار توریسم خارجی ورودی به گمرکات کشور 11.2 درصد سالانه از طریق گمرک بیله‌سوار انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: در سال گذشته نیز بالغ بر 367 هزار و 813 گردشگر خارجی از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار وارد استان اردبیل شدند که همه باید مراقبت کنیم تا این ظرفیت ارتقا یافته و به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استان کمک شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول