اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح مهر ماندگار

90 روستا به جمع روستاهای گازدار کردستان اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: 90 روستا و یک شهر استان در قالب پروژه‌های مهر ماندگار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

90 روستا به جمع روستاهای گازدار کردستان اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدمهدی مهدوی در جریان نشست برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی با دستیار ویژه رئیس جمهوری در سنندج اتمام طرح‌های مهر ماندگار این شرکت را نیازمند تامین به موقع اعتبار دانست و گفت: عملیات اجرایی این طرح‌ها در سطح استان آغاز شده و تسریع در روند اجرای آنها نیاز به تامین به موقع اعتبار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: سهم شرکت گاز استان کردستان از طرح‌های مهر ماندگار را گازرسانی به 90 روستا و یک شهر ذکر کرد که عملیات گازرسانی در 18 روستای آن آغاز شده است.

به گفته وی، برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 482 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین به موقع این میزان اعتبار تا شهریور ماه سال آینده این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین گفت: با تحقق پروژه‌های مهر ماندگار شرکت گاز کردستان، 9 هزار و 700 مشترک جدید به جمع مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در استان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها عملیاتی شده است، تسریع در اجرای آن را نیازمند تامین اعتبار دانست و گفت: با فرض قطعی بودن تامین اعتبارات مورد نیاز، اجرای این طرح‌ها را شروع کرده‌ایم.

وی طرح‌های مشمول مهر ماندگار شرکت گاز استان را جزو مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان دانست و گفت: مصوبات دور سوم سفر دولت به استان در بخش گازرسانی به عنوان طرح‌های مهر ماندگار معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به 100 روستا در جریان دور سوم سفر دولت به تصویب رسید، گفت برای گازرسانی به این تعداد روستا 300 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی در ادامه گازرسانی به شهر شویشه را از دیگر طرح‌های مهر ماندگار ذکر کرد و گفت: اجرای این طرح از دی ماه سال گذشته آغاز شده و اکنون با 55 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

وی، میزان اعتبار این پروژه را 85 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در صورت تامین به موقع اعتبار تا دهه فجر امسال پروژه گازرسانی به شهر شویشه به بهره‌برداری می‌رسد و ساکنان این شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

مهدوی گازرسانی به این شهر را از محل مصوبات سفر هیئت دولت اعلام کرد و افزود: گازرسانی به شهر شویشه به طول 38 کیلومتر به وسیله خط لوله 10 اینچ انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به صعب‌العبور بودن منطقه اشاره کرد و گفت: به رغم مشکلاتی که از جهت کوهستانی و سخت بودن منطقه با آن مواجه بودیم اما خوشبختانه پیشرفت اجرای پروژه با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست.

مهدوی با اشاره به اینکه اکنون روستای دزلی در مسیر شهر اورامان از نعمت گاز طبیعی برخوردار است، اظهار داشت: از این روستا خطی به طول هشت کیلومتر به سمت روستای درکی در نزدیکی شهر اورامان در دست اجراست که با اتمام این خط و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز فاز بعدی گازرسانی به اورامان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است اکنون ساکنان 22 شهر و 572 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و با توجه به پروژه‌های در دست اقدام، در پایان سال‌جاری تعداد شهرهای گازدار استان به 24 و تعداد روستاهای گازدار نیز به 700 مورد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول