اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

افتتاح 120 پروژه صنعتی در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از افتتاح 120 پروژه صنعتی با اعتبار 440 میلیارد تومان در هفته دولت جاری در این استان خبر داد.

افتتاح 120 پروژه صنعتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در نخستین روز از هفته دولت در مراسم افتتاح طرح توسعه شرکت تولیدی آرپانوش در شهر صنعتی این شهر اظهار کرد: امسال در هفته دولت پروژه‌های متعددی در گیلان افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح 120 پروژه صنعتی با اعتبار 440 میلیارد تومان در هفته دولت جاری در گیلان خبر داد و افزود: کارخانه‌های کاشی خزر، فولاد خزر، سیمان دیلمان و ... تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسند.

سعادتی با اشاره به اشتغالزایی طرح‌های صنعتی در گیلان، تصریح کرد: موفقیت طرح‌های صنعتی در استان قابل قدردانی است.

استاندار گیلان تشکیل کارگروه ویژه پیگیری وضعیت صنایع در شهرستان‌ها را موثر خواند و ابراز کرد: وضعیت صنایع استان در شهرستان‌ها به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی جاده شهر صنعتی رشت را نیازمند توجه ویژه دانست و خاطرنشان کرد: حفاظ جاده مسیر مذکور با پیگیری‌های صورت گرفته، نصب شده است.

سعادتی با بیان اینکه روزانه حدود 20 هزار نفر در شهر صنعتی رشت تردد می‌کنند، بیان کرد: احداث تصفیه‌خانه شهر صنعتی رشت از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان بوده و مسایل زیست‌محیطی آن انجام شده است.

این مسئول بر برطرف شدن نوسان برق شهر صنعتی رشت تاکید کرد و یادآور شد: 100 طرح مختلف برای ارائه به سرمایه‌گذاران در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری گیلان در 20 و 21 آبان سال جاری آماده شده است.

 

* استقبال کشورهای جهان از نوشیدنی‌های ایرانی

مدیر کارخانه آرپانوش نیز در مراسم مذکور به فعالیت این شرکت به صورت هلدینگ اشاره کرد و گفت: کارخانه آرپانوش از سال 83 با سرمایه‌گذاری اولیه 7.5 میلیارد تومان احداث شده است.

علیرضا منتظری با بیان اینکه تولید قوطی به ارزش 5.5 میلیون یورو در سال 87 در کارخانه آرپانوش آغاز شده است، افزود: امروز خط تولید ماء‌الشعیر خانواده با سرمایه‌گذاری 22 میلیارد تومان آغاز شده است.

وی کارخانه‌های زریوار در منطقه کردستان و کردافرا را از جمله شرکت‌های تولیدکننده محصولات ایستک در کشور معرفی کرد و یادآور شد: طرح تولید عصاره مالت با ظرفیت 28 هزار تن در سال تا 18 ماه آینده در رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

منتظری با اشاره به اینکه کشور با احداث کارخانه تولید عصار مالت در رشت به خودکفایی در این محصول می‌رسد، تصریح کرد: تولید عصاره مالت موجب جلوگیری از خروج سالانه 30 میلیارد تومان ارز از کشور می‌شود.

وی تهیه محصولات کارخانه آرپانوش با نشان ایستک را با به‌کارگیری اصول کیفی و کسب استانداردهای داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: آزمایشگاه شرکت مذکور به عنوان آزمایشگاه پایه در این زمینه در کشور مطرح است.

مدیر کارخانه آرپانوش استرالیا، آلمان، ژاپن، آمریکا، ترکیه، مالزی، کشورهای حاشیه خلیج فارس و ... را از جمله کشورهای هدف صادراتی این کارخانه نامید و خاطرنشان کرد: 400 ناوگان درون‌شهری و 30 دستگاه ناوگان برون‌شهری توزیع محصولات شرکت مذکور در کشور را به عهده دارند.

منتظری با بیان اینکه تعداد یک‌هزار و 460 نفر به  صورت مستقیم در کارخانه‌های آرپانوش فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: کارخانه‌های مذکور اشتغالزایی 4 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در کشور را فراهم کرده است.

وی در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت جاده‌های منتهی به شهر صنعتی رشت شد و ابراز کرد: جاده‌های ورودی شهر صنعتی رشت امنیت جانی کارکنان این شهر را تهدید می‌کند.

مدیر کارخانه آرپانوش تعداد شرکت‌های موجود در شهر صنعتی رشت را بالغ بر 100 شرکت برشمرد و اذعان کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی این شهر باید با مدیریت صحیح و متمرکز ایجاد شود.

منتظری قطع برق را از دیگر مشکلات شهر صنعتی رشت اعلام کرد و افزود: نوسان برق خسارت‌های بسیاری را با توجه به وجود دستگاه‌های الکترونیکی و حساس به شرکت‌های تولیدی وارد می‌کند.

وی عدم پرداخت تسهیلات بانک عامل را سبب رکود طرح‌های توسعه‌ای شرکت آرپانوش دانست و اذعان کرد: بانک صنعت و معدن مدت دو سال بوده که تسهیلات مورد نیاز را پرداخت نکرده و شرکت مذکور با استفاده از منابع دیگر طرح توسعه خود را به اتمام رسانده است.

به گزارش فارس، بهره‌برداری از شرکت لوله و پروفیل وحدت خزر با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریال و اشتغالزایی 60 نفر در یک نوبت کاری و همچنین بهره‌برداری از کارخانه برهان نیرو سازنده سازه‌های فلزی ساختمانی با سرمایه‌گذاری 3 میلیارد تومان از دیگر طرح‌های صنعتی افتتاحی استاندار گیلان در روز نخست هفته دولت است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول