اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی:

بنیاد پهلوان‌سرا در دادگستری خراسان‌شمالی راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی از راه‌اندازی بنیاد پهلوان‌سرا در معاونت اجتماعی دادگستری خراسان‌شمالی خبر داد.

بنیاد پهلوان‌سرا در دادگستری خراسان‌شمالی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، احمد کیخسروی در نخستین نشست هیئت امنای بنیاد پهلوان سرا در معاونت اجتماعی دادگستری استان اظهار کرد: گسترش و تعمیق فرهنگ جوانمردی، ایثار، تقوا و پاکدامنی با هدف پیشگیری از وقوع جرم یکی از اهداف راه‌اندازی این نهاد است.

وی با تاکید بر نقش پهلوانان به عنوان مظهر جوانمردی و سخاوت افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و افزایش برنامه‌ریزی شده مشارکت‌های آنان و چهره‌های خوش‌نام و سرشناس تأثیر بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

کیخسروی ترویج هدفمند ارزش‌های والای انسانی را از ضروریات برشمرد و گفت: بر اساس منشور اخلاقی این بنیاد گسترش فرهنگ گذشت، ایثار، صبوری و خوش اخلاقی از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به اینکه شکل‌گیری جامعه ارزشی و هنجارمند در گرو تحکیم نهاد مقدس خانواده است، افزود: نخستین نهادی که فرد درون آن قرار می‌گیرد این نهاد است و سالم‌سازی آن به اصلاح جامعه می‌انجامد.

وی تاسیس بنیاد صیانت از خانواده را گام مهمی در حفظ و تحکیم این نهاد برشمرد و گفت: ارتقای کرامت و تقوای فردی و افزایش اثربخشی ظرفیت‌های اجتماعی برای داشتن جامعه سالم و متعالی در سایه خانواده‌های سالم و اخلاق مدار است.

کیخسروی تصریح کرد: شناخت و برجسته‌شدن ارکان و جایگاه خانواده، آشنایی با مهارت‌های اساسی زندگی، افزایش سطح امنیت در نهاد خانواده با تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی، اصلاح و باز اجتماعی‌کردن افراد آسیب دیده و افزایش زمینه‌های لازم برای انجام ازدواج‌های آسان برخی از اهداف این بنیادند.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول