اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

این خبر همچنان تکمیل می‌شود/

امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل مازندران/ بازگشایی محور ساری- گرگان

خبرگزاری فارس: معاون مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: محور اصل ساری – گرگان که در اثر آبگرفتگی مسدود شده بود با ورود نیروهای امدادی باز شد و ارتباط در این محور برقرار شد.

امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل مازندران/ بازگشایی محور ساری- گرگان

عطاالله داداش‌پور لحظاتی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری درباره وقوع سیل شهرستان میاندرود که از صبح امروز مردم برخی از روستاهای این شهرستان را غافلگیر کرد، اظهار داشت: بارندگی منطقه مرکز و شرق استان مازندران باعث آبگرفتگی 5 روستا در میاندرود و روستای کلبستان شهرستان نکا و شهرک عباسپور این شهر شد.

وی افزود: محور اصلی ساری ـ گرگان که در اثر آبگرفتگی مسدود شده بود با ورود نیروهای امدادی باز شد و ارتباط در این محور برقرار شد.

معاون مدیرکل مدیریت بحران مازندران از اعزام تمام دستگاه‌های عضو مدیریت بحران به منطقه سیلاب‌زده شهرستان نکا و و میاندرود خبر داد و خاطرنشان کرد: مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز در منطقه سیلابی حضور دارد.

وی با اعلام اینکه تاسیسات اصلی منطقه به شدت آسیب دیده است، تصریح کرد: تاکنون تا مخابره این خبر تلفات جانی گزارش نشده است.

داداش‌پور به حضور نیروهای ارزیاب مدیریت بحران مازندران(جهادکشاورزی و بنیاد مسکن) در منطقه سیل‌زده اشاره کرد و گفت: در مرحله اول تلاش بر این است که بحران ایجاد شده کنترل شود.

این مسئول ادامه داد: نیروهای امدادی در منطقه تا عادی شدن شرایط حضور دارند و بر اساس اطلاعات قبلی بارش باران و رگبار تا فردا ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، بر اثر بارش شدید باران از شب گذشته تاکنون سیل جاری و موجب نگرانی مردم روستاهای شهرستان میاندرود شده است.

بر اساس گفته‌های منابع محلی، سیل به زمین‌های کشاورزی و تاسیسات روستایی خسارت زد.

هنوز از خسارت‌های سیل خبری در دست نیست.

روستاهای بالادست شهرستان میاندرود از جمله روستای دارابکلا، اسرم، جامخانه و..... از جمله روستاهایی هستند که بلافاصله پس از جاری شدن سیل به علت موقعیت جغرافیایی در معرض جاری شدن سیل قرار دارند.

به گزارش فارس، بر اثر بارندگی شدید در مرکز مازندران و شهرهای مرکزی مازندران، برق برخی از مناطق نیز قطع شد.

*مسدود شدن روستاهای بالادست در میاندرود مازندران

همچنین جاری شدن سیل در شهرستان میاندرود مازندران سبب خسارت‌های فراوانی شده است.

جاده ورودی روستای دارابکلا در شهرستان میاندرود مسدود شد و عبور و مرور در این روستا به سختی انجام می‌شود.

قطعی گاز و برق نیز از جمله پیامدهای سیل بوده است که این مسئله سبب شد ماموران مراکز امداد گاز بلافاصله از باخبر شدن این واقعه به روستای دارابکلا اعزام شوند.

زمین‌های کشاورزی روستای دارابکلا و روستاهای اطراف و مرکزی شهرستان میاندرود نیز دچار خسارت شد.

سیل به داخل برخی از منازل نیز وارد شده است به طوری که رفت و آمد به خانه‌ها با مشکل مواجه شده است.

به گزارش فارس، نیروهای فرمانداری میاندرود و جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود هم‌اکنون در محل بروز سیل حاضر شدند.

*سیل جاده ساری به گلستان را مسدود کرد

سیل صبح امروز باعث آبگرفتگی در پنج روستای جامخانه، دارابکلا، کیاپی، اسبوکلا و اسرم شد که بر اثر سیل معابر و خیابان‌های این روستاها دچار آبگرفتگی شدید شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده تا لحظه مخابره خبر، هیچ مورد تلفات جانی تاکنون گزارش نشده اما، زیرساخت‌های روستایی مربوط به آب، برق و گاز این روستاها آسیب جدی دیده است.

سیل صبح امروز باعث مسدود شدن محور میاندرود به شهرستان نکا و استان گلستان شد و تردد از مسیر ساری به نکا از راه فرعی جاده گهرباران امکان‌پذیر است.

به گزارش فارس، اکیپ‌های امدادی در این روستاها در حال فعالیت هستند و ستاد بحران نیز در فرمانداری میاندرود نیز تشکیل شد.

*امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل مازندران

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل در روستاهای مازندران خبر داد.

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اشاره به امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل در روستاهای مازندران و ساری اظهار داشت: تا ساعت 7 صبح طبق آخرین اخبارها 50 نفر دچار حادثه سیل در ساری شده‌اند.

وی افزود: این سیل و آبگرفتگی روستای نکا از توابع استان مازندران و همچنین روستاهای جام خانه و دارابکلا را در بر گرفته است.

درخشان خاطر نشان کرد: در حال حاضر امدادگران جمعیت هلال احمر در مناطق سیل زده و آبگرفته به آسیب دیدگان کمک‌رسانی می‌کنند.

*آماده‌باش نیروهای اتفاقات شبکه برق در مناطق‌سیل‌زده‌

محمدرضا تیمورنژاد مسئول روابط عمومی و سخنگوی شرکت توزیع برق مازندران لحظاتی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با تایید قطع برق در برخی از مناطق سیل‌زده از آماده‌باش کامل نیروهای توزیع برق مازندران در مناطق سیل‌زده میاندرود خبر داد.

وی با اعلام اینکه کارشناسان و کارکنان شرکت توزیع برق مازندران پس از باخبرشدن از سیل میاندرود به مناطق موردنظر اعزام شدند، خاطرنشان کرد: صبح امروز مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران به اتفاق مدیر امور برق شهرهای ساری و میاندرود در محل وقوع سیل نیز حاضر شدند.

سخنگوی شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه مدیران توزیع برق مازندران در حال بازدید از مناطق سیل‌زده هستند، خاطرنشان کرد: دستور‌های لازم از سوی جعفری مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران برای رفع مشکلات قطعی برق صادر شد.

وی با اعلام اینکه نیروهای برق مازندران در مناطق‌ سیل‌زده شهرستان میاندرود و نکا حاضر هستند ابراز امیدواری کرد مشکلات موجود در کمترین زمان ممکن حل شود.

انتهای پیام/ح30/گ1003

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول