اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی:

880 میلیون ریال برای مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در راهپیمایی روز قدس در 70 پایگاه مردمی جمعیت هلال احمر استان 880 میلیون ریال برای مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی جمع‌آوری شد.

880 میلیون ریال برای مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی محمودی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط معاونت داوطلبان و شعب فعال جمعیت هلال احمر استان جمع‌آوری شد که 29 میلیون تومان از این کمک‌ها حاصل 18 صندوق در مشهد و بقیه در سایر شهرستان‌ها بوده است.

محمودی افزود: چند پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برای کمک به هموطنان آذربایجان شرقی اعزام شدند و هنوز درخواستی مبنی بر اعزام نیروهای امدادی صورت نگرفته است.

دبیر شورای فرهنگی هلال احمر خراسان رضوی، اظهار تاسف کرد : معدودی از کمک‌های مردمی رسیده شامل وسایل مستهلک و دورریختنی منازل یا بقایای خانه تکانی نوروز خانه‌ها بوده که به پایگاه‌ها آورده‌اند در حالیکه در اسلام سفارش شده که از آنچه دوست می‌دارید انفاق کنید.

سخنگوی جمعیت هلال احمر استان گفت: تا به حال بنا بر نیاز و اعلام سازمان امداد، چند محموله کمک‌های غیر نقدی شامل پتو، موکت و چادر امدادی ازجمعیت هلال احمرخراسان رضوی برای هموطنان زلزله‌زده درآذربایجان شرقی ارسال شده است.

محمودی همچنین در مورد کمک‌های مردمی با بیان اینکه از روز اول شماره حساب 99999 به نام جمعیت هلال احمر نزد بانک ملت برای واریز کمک‌های نقدی مردم اعلام شد، تاکید کرد: اولویت دریافت مساعدت‌ها با کمک‌های نقدی است.

وی تصریح کرد: با توجه به تدابیر صورت گرفته توسط مدیران عالی‌رتبه جمعیت و با همکاری نیروهای 3 استان آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی بر اساس پروتکل‌های جمعیت هلال احمر فعالیت‌های جست و جو و نجات توسط امدادگران صورت پذیرفته و پس از آن نیز بحث اسکان و تغذیه اضطراری با حضور حدود یک هزار و 160 امدادگر از 11 استان کشور در منطقه در جریان است.

وی اعلام کرد: از ساعات اولیه و روز پس از زلزله، بنا به دستور مدیرعامل استان، تیم واکنش سریع و  امدادگران مجرب خراسان رضوی و شعب شهرستان‌های استان آماده باش بودند تا با توجه به تفاوت این زلزله نسبت به زلزله‌های دیگر از نظر میزان پس لرزه و بالا بودن شعاع آسیب‌دیدن روستاها به میزان150 کیلومتر، در صورت نیاز و اعلام سازمان امداد و نجات جمعیت برای امدادرسانی به منطقه اعزام شوند.

انتهای پیام/ی20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول