اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

درخواست کمک بلاعوض 60 میلیون ریالی برای زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برای آسیب‌دیدگان از زلزله 6.2 ریشتری در آذربایجان‌شرقی، 60 میلیون ریال کمک بلاعوض درخواست شده است.

درخواست کمک بلاعوض 60 میلیون ریالی برای زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی

محمدرضا اشرف‌نیا امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: تا یک هفته آینده مبلغ قطعی کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان مشخص می‌شود.

اشرف‌نیا افزود: در مورد شیوه بازپرداخت تسهیلات مقرر شده برای احداث و نوسازی واحدهای مسکونی نیز بعد از اتمام عملیات اجرایی این فعالیت‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی اظهار کرد: سعی می‌شود در مورد بازپرداخت و سایر موارد روستاییان و آسیب‌دیدگان از این بلای طبیعی تحت فشار قرار نگیرند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: برای ارائه تسهیلات به افراد واجد شرایط باید سکونت آنها در مناطق زلزله‌زده توسط فرمانداری‌های شهرستان‌های تابعه تائید شود تا امکان استفاده از این تسهیلات فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در مورد واحدهای مسکونی تخریب شده نیز مجموعه‌های فرمانداری، نظام مهندسی و بنیاد مسکن دخیل هستند، افزود: ارزیابی و تائید تخریب یا میزان خسارت وارده به واحدهای مسکونی بر عهده نظام مهندسی خواهد بود.

اشرف‌نیا تصریح کرد: بعد از مرحله تائید واجدان شرایط در مرحله نخست پروانه‌های ساخت خود را به صورت رایگان از شهرداری دریافت می‌کنند و برای دریافت این سند نیازی به پرداخت هزینه به شهرداری‌ها نیست.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، از حذف بند "ج" مسکن مهر در تسهیلات مقرر شده برای زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: این تسهیلات بدون لحاظ بند "ج" مسکن مهر که شامل عدم استفاده از تسهیلات مسکن، نداشتن واحد مسکونی به نام اشخاص و یا نزدیکانشان و ... می‌شود در اختیار صاحبان واحدهای مسکونی که در اثر زلزله تخریب شده و یا نیاز به نوسازی دارند، قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول