اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال‌احمر کوهبنان خبر داد

برگزاری دوره‌‌های آموزشی امداد و نجات در کوهبنان

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کوهبنان گفت: دوره‌‌های آموزشی هلال‌احمر در شهرستان کوهبنان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌‌های آموزشی امداد و نجات در کوهبنان

مجتبی خدادوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، تعطیلی مدارس و ایام فراغت نوجوانان و جوانان این سازمان عام‌المنفعه و خیرخواه اقدام به برگزاری چندین دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری دوره‌های آموزش کمک‌های اولیه امداد و نجات، ارتقای سطح آگاهی و آمادگی جوانان کوهبنانی برای مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه اعم از طبیعی و غیر طبیعی است.

خدادوست با توجه به مشهور و خطرناک بودن گسل کوهبنان گفت: فراگیری این مهارت‌ها موجب می‌شود که افراد بتوانند در مواقع مواجه شدن با اتفاقات و حوادث غیر مترقبه به طور صحیح و آگاهانه عکس‌العمل نشان دهند و با به کارگیری تکنیک‌های اصولی خسارات و زیان‌های احتمالی را به حداقل ممکن کاهش دهند.

رئیس هلال احمر کوهبنان عنوان کرد: این دوره آموزشی از 10 مرداد ماه به مدت 16 جلسه توسط مربیان مجرب هلال احمر با موضوعات امداد سوانح، روش‌های حمل مصدوم، احیا قلبی تنفسی سوختگی و خفگی به صورت تئوری و عملی صورت می‌گیرد.

وی افزود: باید با برگزاری این دوره‌ها بازآموزی و آموزش نکات جدید سطح مهارت و دانش‌آموختگان افزایش یابد البته این کلاس‌ها در روزهای سه‌شنبه‏ و چهارشنبه هر هفته ساعت 9 تا 10 در محل سالن جلسات هلال احمر کوهبنان برگزار می‌شود.

خدادوست تصریح کرد: همچنین در این کلاس‌ها آموزش‌هایی مانند ارزیابی مصدوم، شکستگی، مسمومیت و تزریقات و... ارائه و در پایان این دوره گواهینامه امداد و نجات به افراد آموزش دیده تحویل داده می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: در کنار این دوره‌ها دوره بازآموزی برای امدادگران جمعیت هلال احمر برگزار و اعضا برای شرکت در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری امداد و نجات آماده می‌شوند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول