اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست جاجرم خبر داد

بتن‌ریزی 15هکتار از سایت یوزپلنگ جاجرم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست جاجرم گفت: بیش از 15 هکتار از اراضی سایت یوزپلنگ در منطقه میاندشت جاجرم زیرسازی و بتن‌ریزی شده است.

بتن‌ریزی 15هکتار از سایت یوزپلنگ جاجرم

محمد هراتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جاجرم با اشاره به اینکه مجموعه سایت یوزپلنگ در این خطه 240 هکتار وسعت دارد، اظهار داشت: 15 هکتار از این مجموعه به گونه‌ای بتن‌ریزی شده تا یوزپلنگ‌هایی که در این سایت رهاسازی شده از مجموعه خارج نشود.

وی با بیان اینکه بتن‌ریزی سایر بخش‌های سایت یوزپلنگ ایرانی در جاجرم در برنامه کاری محیط زیست این شهرستان قرار دارد، افزود: البته اجرای این پروژه منوط به تأمین اعتبار لازم است.

هراتی با اشاره به اینکه سایت یوزپلنگ میاندشت به عنوان یک سایت تحقیقاتی بر روی یوزپلنگ در شرایط نیمه اسارت مطالعه می‌کند، تصریح کرد: همه ساله جمع قابل توجهی از محققان داخلی و خارجی از این سایت بازدید می‌کنند.

به گفته وی، بر اساس آمار ماهانه 20 نفر از کارشناسان و متخصصان و همچنین علاقه‌مندان به محیط زیست از داخل و خارج از کشور به این سایت مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست جاجرم با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده میاندشت 85 هزار هکتار وسعت دارد، تصریح کرد: در این منطقه چهار پاسگاه ایجاد شده که اکنون دو پاسگاه فعال بوده و دو پاسگاه نیز در حالت نیمه فعال قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعداد پاسگاه‌های محیط زیست در این منطقه حفاظت شده به نسبت وسعت کم است، گفت: بر همین اساس ایجاد پاسگاه محیط زیست در شمال این منطقه حفاظت شده از اولویت‌های این اداره است.

شهرستان جاجرم در جنوب غرب خراسان شمالی قرار دارد.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول