اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مطرح کرد

بازدید گروه گردشگران از سایت یوزپلنگ در جاجرم

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از برنامه بازدید یک گروه گردشگری تهرانی از سایت یوزپلنگ جاجرم خبر داد.

بازدید گروه گردشگران از سایت یوزپلنگ در جاجرم

حسین آبسالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این گروه گردشگری متشکل از 22 نفر بوده که اواخر امسال از سایت یوزپلنگ در جاجرم بازدید به عمل خواهند آورد.

وی با بیان اینکه همه هفته گروه‌های مختلف داخلی و خارجی از این سایت دیدن می‌کنند، افزود: اخیراً نیز شان مکوئینگ به اتفاق کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست طی بازدید یک روزه در جریان روند فعالیت‌های حفاظت از گونه محیط زیست در سایت میاندشت جاجرم قرار گرفت.

آبسالان با تأکید بر اینکه این سایت مورد توجه رئیس پارک ملی حیات وحش فوتای ایرلند قرار گرفت، اظهار داشت: در این سایت که بالغ بر 250 هکتار بوده، یک قلاده یوزپلنگ در شرایط نیمه اسارت رهاسازی شده است.

وی گفت: در منطقه میاندشت جاجرم هشت تا 12 قلاده یوزپلنگ زنده مشاهده شده است که این تعداد یوزپلنگ از طریق محیط بانان و عکس‌هایی که توسط دوربین‌های تله‌ای گرفته شده، مورد شناسایی قرار گرفتند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه سایت یوزپلنگ آسیایی در میاندشت جاجرم یک سایت تحقیقاتی با رویکرد تکثیر یوزپلنگ آسیایی است، افزود: از مجموع وسعت اختصاص یافته برای این سایت، هم‌‌اکنون حدود 10 درصد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وی، در این محدوده علاوه بر فنس‌کشی، زیرسازی اراضی نیز انجام شده است.

آبسالان توسعه گردشگری را از مهم‌ترین رویکردهای اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی برشمرد و گفت: در این زمینه محیط زیست استان از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم در جنوب این شهرستان قرار داشته و یکی از مهم‌ترین زیست‌گاه‌های یوزپلنگ آسیایی در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول