اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور خبر داد

کاهش 7 درصدی تصادفات در سال جاری

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور گفت: میزان تصادفات در پنج ماه امسال هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

کاهش 7 درصدی تصادفات در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل سردار اسکندر مومنی ظهر امروز در نشست با عوامل پلیس راهور و همچنین پلیس راه استان اردبیل اظهار داشت:‌ در سال گذشته در مجموع 14 درصد میزان تلفات جاده‌های ما در سراسر کشور کاهش یافت که امسال نیز این روند کاهش و تعدیل را شاهد هستیم.

وی با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای استانی بعد از پایان ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: شهریور ماه پر‌حجم‌ترین فصل سفر و ترافیک جاده‌هاست و مسافران و رانندگان ما باید با احتیاط و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام به سفر کنند تا از تلفات و خسارات کاسته شود.

مومنی یادآور شد: بعد از یک ماه روزه‌داری سفرهای تابستانی در شهریور ماه آغاز شده و ما یک افزایش 15 درصدی را در تردد جاده‌ها و سفرهای برون شهری شاهد هستیم.

این مسئول گفت: هر چند در دو روز تعطیلات عید فطر این سفرها به اوج خود رسید اما همچنان تا پایان شهریور ماه افزایش سفر و تردد را در جاده‌های برون شهری شاهد خواهیم بود به طوری که اغلب شهرهای زیارتی، سیاحتی و پر‌جاذبه کشورمان نظیر استان خوش آب و هوای اردبیل با حجم بالای تردد و سفر روبرو است.

رئیس پلیس راهور بیان داشت: همچنان جاده‌های ما شلوغ، پر‌حجم و پر‌تردد است و پلیس تدابیر ویژه‌ای را اندیشیده‌ است تا میزان تلفات و خسارات کاسته شود.

مومنی ادامه داد: با آغاز مرحله دوم سفرهای تابستانی که به نظر می‌رسد تا سوم مهر ماه ادامه پیدا کند با هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌ها، پلیس راه، راهداری‌ها، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو و آتش‌نشانی در آمادگی کامل به سر می‌برند تا از بروز تصادفات و تلفات جلوگیری کرده و زمینه سفر سهل و کم‌دغدغه‌ای را برای هموطنان فراهم کنند تا سوانح و تلفات به حداقل برسد.

یک کشته نیز در جاده‌های کشور زیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه حتی یک کشته نیز در جاده‌های کشورمان زیاد است، ابراز داشت: این که در مدت پنج روز به اندازه زلزله آذربایجان در جاده‌ها تلفات دهیم نشان دهنده عمق فاجعه و برخی بی‌احتیاطی‌هاست که ما وظیفه داریم علاوه بر افزایش ایمنی و ارتقای راه‌ها ایمنی خودروها، توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی و فرهنگ‌سازی در حوزه رانندگی و ترافیک را به حداکثر برسانیم.

مومنی یکی از علل تصادفات در چند روز گذشته را شتاب و عجله و خواب‌آلودگی رانندگان توصیف کرد و گفت: در روزهای گذشته به دلیل حجم زیاد سفرها تلفات افزایش یافته اما پیش‌بینی‌ می‌کنیم 7 درصد کاهش پنج ماه امسال تا پایان نیمه اول سال به 10 درصد برسد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول