اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته حج

نمایشگاه حج در خراسان جنوبی گشایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه حج از 26 شهریورماه به مدت یک هفته در محل آستان مقدس شهدای باقریه بیرجند برپا می‌شود.

نمایشگاه حج در خراسان جنوبی گشایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته حج خراسان جنوبی تبیین احکام و آداب حج، توزیع کتاب با موضوع حج، نمایشگاه عکس، نصب تابلو و پلاکارد در سطح شهر، مصور کردن آیات قرآنی در جنب نمایشگاه، ویزیت رایگان بازدیدکنندگان و واکسیناسیون حجاج را از مهم‌ترین برنامه‌های این نمایشگاه دانست.

*اعزام بیش از یک‌هزار زائر به حج تمتع

ابوالفضل نوفرستی از اعزام بیش از یک‌هزار زائر استان به حج تمتع در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: اعزام این حجاج از پنجم مهرماه آغاز می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی همچنین از اعزام 5 هزار و 500 نفر زائر به عتبات عالیات از ابتدای امسال خبر داد و افزود: همچنین 16 هزار زائر از استان در سال گذشته به عتبات عالیات اعزام شده‌اند. 

نوفرستی به اعزام 8 هزار زائر از استان به عمره مفرده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین 16 هزار زائر به عتبات عالیات و 4 هزار نفر به سوریه در سال گذشته اعزام شده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه حج در استان افزود: این نمایشگاه می‌تواند فضای مناسبی برای زائران فراهم کند تا با فضای حج و آداب آن آشنا شوند.

علی‌محمد گلستانی‌فرد بر تلاش برای ارائه برنامه‌های مناسب در این نمایشگاه تأکید کرد و گفت: تمام برنامه‌های آموزشی مرتبط با حج باید در این نمایشگاه متمرکز شود.

حجت‌الاسلام محمد اوحدی نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه کمبود روحانی بومی در کاروان‌های زیارتی را مشکل اصلی در بحث عمره مفرده دانست و افزود: با توجه به اینکه 86 روحانی از استان در شهرهای قم، تهران و مشهد حضور دارند، می‌طلبد تا از روحانیان بومی در کاروان‌های زیارتی استفاده شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول