اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌ کل محیط زیست بوشهر:

پایان شهریور آخرین مهلت اجرای طرح پالایش در کارخانه‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی باید سنسور پالایش داشته باشند و موظفند تا پایان شهریور طرح خوداظهاری و پالایش را اجرا کنند.

پایان شهریور آخرین مهلت اجرای طرح پالایش در کارخانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی محمود رضایی صبح امروز در دومین جلسه کارگروه امور زیربنایی و محیط زیست شهرستان دشتی گفت: بر صنایع و شرکت‌ها به طور قانونی و شرعی واجب است تا سهمی از درآمد خود را صرف حفاظت از محیط زیست کنند.

معاون اداره ‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: طبق مجوزی که صنایع استان گرفته‌اند در صورت عدم رعایت و تولید آلاینده‌ها این صنایع تعطیل می‌شوند.

وی ادامه داد: به‌‌دنبال آن هستیم که تعداد صنایع آلاینده را کاهش دهیم و صنایع نیز باید کمک کنند و بهتر است جریمه‌ای که بابت آلایندگی به دیوان محاسبات پرداخت می‌کنند با رعایت قوانین آلاینده‌ها برای احداث فضای سبز هزینه کنند.

رضایی یادآور شد: بیشترین صنایع استان بوشهر در شهرستان‌های دشتی و تنگستان قرار گرفته‌اند و کارخانه‌ها باید سنسور پالایش داشته باشند و موظفند تا پایان شهریور طرح خوداظهاری و پالایش را اجرا کنند.

رئیس محیط زیست شهرستان دشتی نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در صنایع وجود دارد کمبود فضای سبز و رهاسازی حوضچه‌های آب آنهاست.

مصطفی رشیدی افزود: حوضچه‌های پسماند مشکلاتی را به وجود آورده و راه دسترسی به کارخانه‌ها نیز که آسفالت نیست باعث به وجود آمدن گرد و خاک شده است که باید نسبت به آسفالت آنها اقدام شود.

وی اضافه کرد: صنایعی که خوداظهاری را به محیط زیست تحویل ندهند جزو صنایع آلاینده محسوب می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی دشتی نیز اظهار داشت: تاسیسات و سنگ‌شکن‌ها در اراضی ملی است و زمین مناسب برای پسماند و حوضچه وجود ندارد که اگر صاحبان صنایع درخواست دهند ما مشکلی برای واگذاری زمین نداریم.

یوسف امیری افزود: صنایع متعهد به احداث 25 درصد فضای سبز هستند و اگر فضای سبز بیشتری بخواهند احداث کنند عرصه و نهال در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول