اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبر داد

ایمن‌سازی 30 نقطه پرحادثه در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان از آشکارسازی و ایمن‌سازی 30 نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

ایمن‌سازی 30 نقطه پرحادثه در کردستان

محمدصادق وجدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: شناسایی، آشکارسازی و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه اقدامی زودبازده برای افزایش ایمنی و کاهش سوانح و تصادفات است.

به گفته وی، این مهم به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این اداره کل به صورت مستمر در کنار نگهداری راه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه با تلاش فعالان این عرصه 30 نقطه پرحادثه در سطح استان شناسایی، آشکارسازی و ایمن‌سازی شده است.

وجدی اضافه کرد: افزایش ایمنی، کاهش سوانح، بهبود وضعیت راه‌ها، کاهش ترافیک و استهلاک و رضایت‌مندی رانندگان و مسافرین از مزایای این اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور آشکارسازی این نقاط اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از اجرای 550 کیلومتر خط‌کشی در محورهای استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: خط‌کشی یکی از اقدامات مهم و اساسی افزایش ایمنی در جاده‌ها است که به طور مستقیم سطح آگاهی راننده را در خصوص رعایت محدوده‌ تردد بالا می‌برد.

وجدی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این مهم این اداره کل خط‌کشی محورهای استان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و در طول سال به صورت مستمر انجام می‌شود.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا پایان تیرماه 550 کیلومتر خط‌کشی در سطح راه‌های استان با اعتباری بالغ بر 220 میلیون تومان اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: در همین مدت یک‌هزار و 500 مترمربع خط نوشته‌ حاوی پیام‌های ایمنی کاهش سرعت در تقاطع‌ها و مناطق مسکونی و سایر نقاط پرحادثه انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: به منظور انجام این مهم اعتباری بالغ بر 25 میلیون تومان هزینه شده است.

وی از نصب بیش از 24 هزار انواع تابلو و علایم ایمنی در محورهای استان به عنوان دیگر اقدامات این اداره کل در سال‌جاری خبر داد و متذکر شد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه 380 متر تابلو اطلاعاتی، 361 عدد تابلو اخطاری، 338 عدد تابلوگیر در تقاطع‌ها و مناطق مسکونی نیز از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته وجدی، این اقدامات با صرف اعتباری بالغ بر 678 میلیون تومان انجام شده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول