اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه خبر داد

رسیدگی به پرونده‌های ویژه امور شهرداری در اسرع وقت

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه گفت: پرونده‌های ویژه امور شهرداری در شعبه ششم شورای حل اختلاف ارومیه در اسرع وقت رسیدگی و از تضییع حقوق مردم جلوگیری می‌شود.

رسیدگی به پرونده‌های ویژه امور شهرداری در اسرع وقت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد حضرت‌پور ظهر امروز در دیدار با معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان‌غربی در پاسخ به پیگیری‌های رئیس شوراهای حل اختلاف استان در زمینه ساماندهی وضعیت بلوار والفجر دو حدفاصل رو به روی مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه به منظور جلوگیری از وقوع تصادفات مرگ‌بار و تردد عابران پیاده از وسط بلوار قول مساعد داد که در اسرع وقت به منظور رفاه همشهریان و مراجعان شورای حل اختلاف اقدامات لازم در ارتباط با تجهیز پل عابر پیاده به پله برقی و نرده‌گذاری بلوار والفجر دو را معمول دارند.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش مدیران شهرداری ارومیه در امر ساماندهی وضعیت شهری ارومیه گام‌های مؤثر برداشته شود.

پرویز جلیلی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش اعضای شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی مطروحه با صلح و سازش اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف شهرستان ارومیه از بدو تاسیس تاکنون توانسته است با گسترش فرهنگ حسنه سازش بین مردم رضایت‌مندی مراجعان را تا حد قابل قبولی کسب کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان‌غربی نیز گفت: در بهار امسال حدود 51 هزار و 433 فقره پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف استان تشکیل شده است.

علیرضا اکبری اظهار داشت: از این تعداد در بیش از 13 هزار فقره پرونده با میانجی‌گری و پا درمیانی اعضای شورای حل اختلاف، طرفین دعوا حاضر به سازش شده‌اند.

وی افزود: میزان مصالحه در سال 91 نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.6 درصد و میزان ورودی پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف استان 10.5 درصد رشد دارد.

اکبری اضافه کرد: با احتساب بخشی از پرونده‌های مانده از سال گذشته حدود 50 هزار فقره پرونده پس از بررسی توسط اعضا و قضات شوراهای حل اختلاف در امور حقوقی و کیفری مختومه شده است که حکایت از رشد هشت درصدی میزان مختومه در شوراهای حل اختلاف استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی تصریح کرد: در سطح استان تعداد 206 شعبه شهری و 195 شعبه روستایی با تعداد 1562 نفر پرسنل و 152 نفر قاضی شورا فعالیت می‌کنند.

به گفته اکبری با توجه به دستورالعمل‌های ارسالی از مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه طی سال جاری وضعیت قضات شوراهای حل اختلاف ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول