اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار:

طرح پزشک خانواده از شهریور ماه اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بهار گفت: طرح پزشک خانواده از شهریور ماه امسال در شهرستان بهار اجرایی می‌شود.

طرح پزشک خانواده از شهریور ماه اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده پیش از ظهر امروز در ستاد اجرایی پزشک خانواده در محل فرمانداری شهرستان بهار اظهار داشت: از آنجا که متقاضیان مردمی در طرح مذکور فراوان است و تعداد پزشکان ثبت‌نامی در این طرح کم است سازمان‌های بیمه‌گر با پزشکانی که در این طرح همکاری نکنند قرارداد انعقاد نکنند.

وی اضافه کرد: کارشناسان این طرح باید پزشکان را از مزایا، ماهیت و محتوای طرح مذکور توجیه و آگاه کنند چراکه با ارتقای نظام سلامت، تحول در نظام جامعه و نظام منطقی در حیطه درمان و سلامت ایجاد خواهد شد.

فرماندار بهار با بیان اینکه در کشور اسلامی اگر قشر ضعیف به دلیل درآمد کم نتواند به پزشک مراجعه کند ظلم است، ادامه داد: با این طرح مردم از خدمات درمانی در سه سطح با کمترین هزینه استفاده می‌کنند که سطح یک آن به صورت کامل رایگان است.

وی افزود: در شهر بهار برای اجرای این طرح نیاز به 12 پزشک داریم که 10 جلسه آموزشی و توجیهی برای پزشکان و ماماها برگزار شده است.

گلکارزاده با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل نسخه 2، اجباری برای ثبت‌نام پزشکان خصوصی وجود ندارد، تصریح کرد: در صورت عدم ثبت‌نام و عدم همکاری با اجرای این طرح پزشکان خصوصی از فرانشیز دولتی محروم شده و باید بیماران را به صورت آزاد ویزیت کنند.

وی اظهار داشت: همچنین هزینه دارو و آزمایشات و خدمات درمانی بیمار نیز آزاد محاسبه می‌شود که در نتیجه باعث کاهش چشمگیر مراجعات مردمی به مطب و کاهش شدید درآمدهای پزشکان خواهد شد.

فرماندار شهرستان بهار افزود: طرح پزشک خانواده از شهریور ماه امسال در شهرستان بهار اجرایی می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار نیز گفت: با برنامه پزشک خانواده ارتباط پول قطع می‌شود و این طرح به نفع مردم محروم است و برای اجرای آن هیچ‌گونه مشکلی در شهرستان وجود ندارد.

آرش مفرح‌ذات اضافه کرد: با توجه به قانون پنجم توسعه رایگان کردن خدمات درمانی در قالب طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع انجام می‌شود و بر همین اساس سهم مردم از هزینه‌های سلامت تا پایان برنامه به زیر 30 درصد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ارتقای سلامت، بالا بردن سطح بهداشت خانواده‌ها و کاهش هزینه‌های درمانی از اهداف مهم این طرح به شمار می‌رود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار افزود: این طرح در سه سطح پزشکان عمومی، مراکز بیمارستان‌ها و پزشکان متخصص اجرایی می‌شود و بیشترین هزینه‌ها از طریق مراکز بیمه‌ای پرداخت خواهد شد.

وی ابراز داشت: هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت یک پزشک اختصاص یافته است و این طرح در مناطق شهری با جمعیت 20 تا 50 هزار نفر اجرایی می‌شود که کار سرشماری، آموزش پزشکان و ماماها و رابطین بهداشتی صورت گرفته است.

مفرح‌ذات افزود: عقد قرارداد پزشکان مشمول طرح با مراکز بیمه‌ای در حال انجام است که همه باید همکاری لازم را انجام داده تا در حد مطلوب به مردم خدمات‌رسانی صورت پذیرد.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: این طرح بدون هیچ مشکلی در سطح شهرستان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول