اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اوزان منهای 60 و 75 کیلوگرم صورت گرفت

سه کاراته‌کای قمی در بین برترین‌های کاراته جهان

خبرگزاری فارس: سعید علی‌پور، امیر مهدی‌زاده و محمدهادی داودآبادی سه نماینده قم در بین برترین‌های کاراته جهان در سال 2012 قرار گرفتند.

سه کاراته‌کای قمی در بین برترین‌های کاراته جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کاراته نیز همانند سایر رشته‌های ورزشی همه ساله شاهد معرفی برترین‌های خود در اوزان مختلف از سوی فدراسیون جهانی این رشته است و به همین خاطر چهره‌های شاخص اوزان پنج‌گانه کاراته دنیا معرفی شدند.

این در حالی است که چند سالی بود که از کاراته‌کاهای قمی در بین برترین‌های جهان در اوزان مختلف خبری نبود اما در سال 2012 فدراسیون جهانی کاراته نام سه کاراته‌کای قمی را در بین برترین‌های جهان در سال جاری میلادی معرفی کرد.

امیر مهدی‌زاده و سعید علی‌پور در وزن منهای 60 کیلوگرم و محمدهادی داودآبادی در وزن منهای 75 کیلوگرم سه کاراته‌کای قمی هستند که در حال حاضر در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی در زمره برترین‌ها قرار دارند.

فدراسیون جهانی کاراته در تازه‌ترین رده‌بندی خود در حالی اسامی برترین کاراته‌کاهایی که در سال 2012 در رقابتهای لیگ جهانی موسوم به کاراته وان حضور داشته‌اند را اعلام کرد که در سه مرحله این رقابت‌ها در سال 2012 کاراته‌کاهای کشورمان تنها در یک مرحله که طی روزهای سوم و چهارم تیر ماه در جاکارتا اندونزی برگزار شد، شرکت داشتند.

در تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی، در وزن منهای 60 کیلوگرم مردان جایی که سعید علیپور کاراته‌کای قمی تیم ملی کشورمان با 258 امتیاز مکان 12 رده‌بندی این وزن را در اختیار خود گرفت، ژان لوپز از فرانسه با 712 امتیاز در صدر کاراته‌کاهای سبک وزن جهان ایستاد، در حالی که در این وزن مهدی حاتمیان با 36 امتیاز در مکان 63 و امیر مهدی‌زاده دیگر کاراته‌کای قمی به همراه وحید حسنی‌پور از کشورمان با 12 امتیاز مشترکا در مکان 80 قرار دارند.

این در حالی است که مقام اول رنکنیگ وزن منهای 75 کیلوگرم نیز به یک کاراته‌کای فرانسوی رسید، در حالی که داوی دونا در شرایطی با 600 امتیاز در صدر ایستاد که در پله دوم کاپیتان پرمدال جمهوری آذربایجان یعنی رافائل آقایف با 520 امتیاز قرار دارد.

محمد‌هادی داودآبادی کاراته‌کای ارزنده قمی با 258 امتیاز بهترین کاراته‌کای ایران در این وزن است، ضمن اینکه داودآبادی نفر دوازدهم رنکینگ وزن منهای 75 کیلوگرم است و سعید فرخی با 198 و ابراهیم حسن‌بیگی با 60 امتیاز صاحب رتبه 13 و 67 هستند.

این رده‌بندی در حالی اعلام شد که چهارمین مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته‌وان در سال 2012 قرار است طی روزهای 11 و 12 شهریور ماه در استانبول ترکیه برگزار شود و تیم ملی کاراته کشورمان نیز قرار است در آن حضور یابد که نتایج بدست آمده در این رقابت‌ها می‌تواند در رتبه کاراته‌کاهای ایران تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول